*** مقاله جدید "قلهُ اندیشیدنِ عِلم" از سری مطالب "مفاهیم پایه به زبان ساده" به قلم جناب آقای دکتر حسن بلوری از اساتید دانشگاههای برلین آلمان، که طی سالیان اخیر این وبگاه بصورت اختصاصی تقدیم علاقمندان به مطالعه نموده است را در همین وبگاه میتوانید دنبال نمایید. گروه آموزش انجمن نجوم آماتوری ایران ***    
جمعه 7 اردیبهشت 1403 | 16 شوال 1445 | 26 آوریل 2024
»
»
»
پرتاب یک ماهواره جدید برای کشف سیارات

پرتاب یک ماهواره جدید برای کشف سیارات
چهارشنبه 21 فروردین 1392 - 11:47 | شاخه : | 7265 بازدید | 0 دیدگاه
پرتاب یک ماهواره جدید برای کشف سیارات

سازمان فضایی آمریکا (ناسا) اعلام کرد: در سال 2017 ماهواره ای به نام ˈتیسˈ(TESS) با هدف کشف سیاره های قابل سکونت درهمسایگی کیهانی زمین، به مدار زمین پرتاب می شود.

به گزارش خبرگزاری یونایتدپرس، این ماهواره در سراسر کیهان به جست و جوی سیارات ستاره مدار در فاصله میان 200 تا 300 سال نوری می پردازد.
ماموریت کشف سیارات توسط تلسکوپ فضایی کپلر انجام می شود اما از آنجایی که کپلر از سال 2009 تنها قسمت کوچکی از کیهان را مورد جست وجو قرار داده است، ماهواره جدید «تیس » برای جست و جوی سیارات در تمام کیهان به این ماموریت ملحق می شود.
ˈجرج ریکرˈ مدیر این پروژه از موسسه فناوری ماساچوست در بیانیه ای به روزنامه لوس آنجلس تایمز نوشت: ماهواره تیس در طول ماموریت دو ساله خود 400 برابر واحد های فضایی بیشتری را از تلسکوپ کپلر تحت پوشش قرارمی دهد.
وی افزود: به طور متوسط ستاره های هدف تیس 10 برابر نزدیک تر از ستاره های هدف کپلر هستند.
به گفته محققان، هر چه یک سیاره و ستاره میهمان آن به زمین نزدیک تر باشند فرصت های بیشتری برای رصد تلسکوپ های زمینی و ماهواره ای فراهم می شود.
ˈداگ هادگینزˈ دانشمند برنامه تیس از ناسا گفت: تیم تحقیقاتی انتظار دارد که تیس سیارات بیشتری را کشف کند که نسبتا به ما نزدیکتر خواهند بود. 
محققان موسسه ماساچوست برای ساخت این ماهواره 200 میلیون دلار از سازمان فضایی آمریکا بودجه دریافت کرده اند. این ماهواره حامل چهار دوربین با طول حدود 61 سانتی متر و قطر لنز هر کدام حدود 5 اینچ (7/12 سانتی متر) خواهد بود.

منبع : ایرنا



اشتراک گذاری در:

بیان دیدگاه

- لطفاً نام و دیدگاه‌ خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- سایت انجمن نجوم آماتوری ایران مجاز به ویرایش ادبی دیدگاه‌ها است.
- دیدگاه‌هایی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی و موارد مغایر با قوانین کشور باشند منتشر نخواهند شد.
- دیدگاه‌ها پس از تأیید منتشر می‌شوند.
نام:(اجباری)
رایانامه:(اجباری)
دیدگاه:

کد امنیتی:
(از چپ به راست)
https://www.instagram.com/iranastronomy/
هم اکنون