»
»
»
برنامه های پیشنهادی ما در سال 1396

برنامه های پیشنهادی ما در سال 1396
شنبه 28 اسفند 1395 - 17:57 | شاخه : | نويسنده : روابط عمومی | 32774 بازدید | 3 دیدگاه
برنامه های پیشنهادی ما در سال 1396

انجمن نجوم آماتوری ایران در سال 1396 خورشیدی نیز همچون گذشته با  برنامه ریزی مناسب تلاش دارد تا دانش کهن و آسمانی اخترشناسی را بیش از پیش به عموم علاقمندان معرفی نماید تا با این فرهنگ سازی، شاهد تربیت و رشد روی آوری دانشجویان فعال در این رشته برای تولید علم در کشور باشیم.

شبهای رصدی و کاربردی، پر از خاطرات و تجربیات زیبا
شبهای رصدی و کاربردی، پر از خاطرات و تجربیات زیبا

-         اجرای 4 شب رصدی در هر فصل از سال پیش رو بمناسبتهای مختلف، از جمله در اردیبهشت 96 بمناسبت هفته جهانی ستاره شناسی، شهریور با هدف عکاسی نجومی، آبان بمناسبت بارش شهابی اسدی و اسفند ماه آموزش رصد اجرام اعماق آسمان

-         پنج همایش علمی، که اولی در روز جهانی ستاره شناسی که روز شنبه 9 اردیبهشت 96 برابر با 29 آوریل 2017 خواهد بود برگزار می شود و در ادامه همایش علمی بمناسبت روز بزرگداشت ابوریحان بیرونی در روز دوشنبه 13 شهریور 96 کنفرانس علمی در آستانه بازگشایی مدارس و بهار علم و تربیت، گردهمایی علمی به مناسبت یزرگداشت ابوالوفا بوزجانی در اواخر پاییز و در آستانه ی یلدای ایرانی و نشست علمی گرامیداشت حکیم طوسی در روز شنبه پنج اسفند ماه 1396 به اجرا در خواهد آمد .

همایشهای علمی انجمن
همایشهای علمی انجمن

-         در راستای گسترش دانش ستاره شناسی اخترشناسی همچون سالیان گذشته دوره های آموزشی از ستاره شناسی مقدماتی تا دوره های پیشرفته عکاسی نجومی، اخترفیزیک، ستاره شناسی محاسباتی، اخترشناسی رصدی و دیگر دوره ها با استفاده از محتوای چند رسانه ای در هر فصل از سال به اجرا در خواهد آمد.

-         همچنین شامگاه های رصدی، برنامه های جذاب کاربردی است که در دو بخش مناسبتی و پیشنهادی برای علاقمندان به اجرا در می آید که با سخنرانی علمی تعاملی، پرسش و پاسخ نجومی، پخش اسلاید ها و کلیپهای جذاب آسمانی و رصد ماه و سیارات با تلسکوپ و با حضور کارشناسان این مرکز کشوری به اجرا در خواهد آمد که از جمله می توان به مناسبتهای هفته جهانی ستاره شناسی در میانه بهار96، سالروز بزرگداشت ابوریحان بیرونی که به عنوان روز ملی ستاره شناسی از سوی این مجموعه به جامعه علمی پیشنهاد گردیده است، در آستانه سال تحصیلی 96- 97 و به استقبال یلدا جهت اجرای شامگاههای رصدی نجومی می توان اشاره کرد که با حمایت مراکز خاص جهت عموم مردم خوبمان برنامه ریزی گردیده است.

برنامه های علمی ترویجی، مهمترین هدف انجمن
برنامه های علمی ترویجی، مهمترین هدف انجمن

-          حمایت از فعالان این عرصه و گروه های همکار

-         ارایه اخبار و اطلاعات علمی در زمینه رخدادهای دانش ستاره شناسی به رسانه های دیداری،شنیداری، نوشتاری و خبرگزاریهای رسمی کشور از دیگر برنامه های انجمن نجوم آماتوری ایران برای سال 1396 خورشیدی خواهد بود

امید است این حرکت که نزدیک به دو دهه بصورت برنامه ریزی شده، مستمر و بدون وقفه اجرا گردیده است الگوی مناسبی برای فعالیتهای علمی داخلی همچون گذشته در این زمینه باشد و ضمن آشنایی عموم با این دانش کهن و جذاب در درفضای رقابتی و سالم گروه های فعال کشور در تعامل با یکدیگر به پیشبرد اهداف آسمانی این علم بپردازند و این مرکز  کشوری آماده هرگونه همکاری با جامعه نجومی فعال کشور می باشد.

منبع :سرویس علمی خبرگزاری ایرنا



اشتراک گذاری در:

دیدگاه‌ها

زهرا جوادی
(مهمان)
جمعه 4 فروردین 1396 - 19:24

با سلام و احترام بسیار برنامه ها عالی است ولی برای همایش اردیبهشت آیا مقاله و یا کاری لازم است انجام گیرد .؟
روابط عمومی
(مهمان)
يكشنبه 6 فروردین 1396 - 20:53

با سلام

و سپاس از توجه جنابعالی و دوستان علاقمند به برنامه های علمی انجمن، بطور قطع برنامه ریزیهای انجام شده در صورت اقبال عمومی علاقمندان می تواند گسترده تر هم باشد.
جنابعالی و سایر علاقمندان می توانید برای ارایه مقاله، ضمن بیان موضوع(در روز و هفته جهانی ستاره شناسی محور همایش بیشتر علمی - ترویجی است) از طریق ایمیل و یا تماس با لینک ارتباطی در کانال تلگرامی انجمن؛ اعلام آمادگی نمایید.

با تشکر
مریم
(مهمان)
سه شنبه 3 امرداد 1396 - 13:10

با درود
سپاسگزار خواهم شد اگر لطف کنید و رویدادهای مهم سالیانه ( همچون باران شهاب سنگ ، ابر ماه ، و .... ) را نیز اعلام بفرمایید

بیان دیدگاه

- لطفاً نام و دیدگاه‌ خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- سایت انجمن نجوم آماتوری ایران مجاز به ویرایش ادبی دیدگاه‌ها است.
- دیدگاه‌هایی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی و موارد مغایر با قوانین کشور باشند منتشر نخواهند شد.
- دیدگاه‌ها پس از تأیید منتشر می‌شوند.
نام:(اجباری)
رایانامه:(اجباری)
دیدگاه:

کد امنیتی:
(از چپ به راست)
https://www.instagram.com/iranastronomy/
هم اکنون