»
»
»
برنامه های انجمن نجوم آماتوری ایران در سال 95

برنامه های انجمن نجوم آماتوری ایران در سال 95
چهارشنبه 18 فروردین 1395 - 20:13 | شاخه : | منبع : خبرگزاری ايرنا | 28325 بازدید | 2 دیدگاه
برنامه های انجمن نجوم آماتوری ایران در سال 95
تهران-ایرنا- ویژه برنامه روز جهانی ستاره شناسی، همایش بزرگداشت ابوریحان بیرونی ستاره شناس نامدار ایرانی و روز پیشنهادی به عنوان روز ملی ستاره شناسی در کشور به علاوه برگزاری شب های رصدی به دور از آلودگی نوری پایتخت از جمله برنامه های انجمن نجوم آماتوری ایران در سال جاری است.

 

مهندس مسعود عتیقی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار علمی ایرنا گفت: انجمن نجوم آماتوری ایران مانند 15 سال گذشته دارای طرح های متعددی برای برگزاری همایش های ملی و شب های رصدی در سال جاری است.
وی در زمینه برگزاری همایش های علمی در سال جاری به ویژه برنامه روز جهانی ستاره شناسی شنبه 25اردیبهشت 95 (14 مه2016 ) ، گردهمایی شانزدهمین سالروز فعالیت رسمی انجمن که یک روز زودتر در روز پنجشنبه 31 تیرماه اجرا خواهد شد و همایش بزرگداشت ابوریحان بیرونی ستاره شناس نامدار ایرانی و روز پیشنهادی به عنوان روز ملی ستاره شناسی در کشور در روز شنبه 13 شهریور اشاره کرد.
همچنین عتیقی، 'همایش نجوم مهرگان' با همکاری ناحیه یک آموزش و پرورش اراک و دانشگاه علم وصنعت شاخه اراک، مراسم ویژه یلدای 95 در روز دوشنبه 29 اذر، نشست بزرگداشت خواجه نصیرالدین طوسی در روز پنجشنبه 5 اسفند را از دیگر همایش های این انجمن در سال جاری عنوان کرد.
مدیر انجمن نجوم آماتوری برگزاری برنامه شب های رصدی را در راستای آشنایی با مراکز تاریخی کشور و ایجاد فرصتی جهت شناخت آسمان چهار فصل عنوان کرد و گفت: برنامه هایی که برای برگزاری شب های رصدی سال 95 طراحی شده است، قطعا می تواند از بار آموزشی و کیفی بالایی برای شیفتگان آسمان برخوردار باشد.
عتیقی ویژه برنامه رصدی هفته جهانی ستاره شناسی جهت آشنایی با آسمان فصل بهار در روستای تاریخی ابیانه در روز پنجشنبه 23 اردیبهشت، شب نجومی ویژه بهترین بارش شهابی سال (بارش پرساووشی) و آشنایی با آسمان تابستان در مرنجاب یا کارونسرای تاریخی کویر مرنجاب در روز پنجشنبه 21 مرداد را از جمله برنامه های این انجمن در زمینه برگزاری شب های رصدی عنوان کرد.
وی آشنایی با صور فلکی پاییزی کاروانسرای قصر بهرام در روز پنجشنبه 13 آبان و شب نجومی ویژه رصد و عکاسی از اجرام اعماق آسمان زمستان کاروانسرای سنگی در روز پنجشنبه 12 اسفند را از دیگر برنامه های این انجمن در زمینه برگزاری شب های رصدی برشمرد.

عتیقی خاطرنشان کرد که ثبت نام و تشکیل کلاس های آموزشی انجمن از ابتدای بهار 95 در خانه ستاره شناسی شهرداری تهران برگزار می شود.

منبع :خبرگزاری ايرنا



اشتراک گذاری در:

دیدگاه‌ها

طاهر
(مهمان)
دوشنبه 23 فروردین 1395 - 09:36

با سلام نحوه ثبت نام در كلاسهاي خانه ستاره شناسی شهرداری تهران به چه صورت ميباشد
گروه آموزش انجمن نجوم آماتوری ایران
(مهمان)
دوشنبه 23 فروردین 1395 - 10:18

ضمن سلام، لطفا با شماره 66195272 درتهران تماس گرفته ودرخواست ثبت نام جهت حضور در دوره های ستاره شناسی را نمایید. با احترام

بیان دیدگاه

- لطفاً نام و دیدگاه‌ خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- سایت انجمن نجوم آماتوری ایران مجاز به ویرایش ادبی دیدگاه‌ها است.
- دیدگاه‌هایی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی و موارد مغایر با قوانین کشور باشند منتشر نخواهند شد.
- دیدگاه‌ها پس از تأیید منتشر می‌شوند.
نام:(اجباری)
رایانامه:(اجباری)
دیدگاه:

کد امنیتی:
(از چپ به راست)
https://www.instagram.com/iranastronomy/
هم اکنون