*** مقاله جدید "قلهُ اندیشیدنِ عِلم" از سری مطالب "مفاهیم پایه به زبان ساده" به قلم جناب آقای دکتر حسن بلوری از اساتید دانشگاههای برلین آلمان، که طی سالیان اخیر این وبگاه بصورت اختصاصی تقدیم علاقمندان به مطالعه نموده است را در همین وبگاه میتوانید دنبال نمایید. گروه آموزش انجمن نجوم آماتوری ایران ***    
جمعه 7 اردیبهشت 1403 | 16 شوال 1445 | 26 آوریل 2024
»
»
»
محفل عشق(گزارش کوتاه پانزدهمین سالروز تاسیس انجمن)

محفل عشق(گزارش کوتاه پانزدهمین سالروز تاسیس انجمن)
جمعه 2 امرداد 1394 - 14:58 | شاخه : | نويسنده : روابط عمومی | 13604 بازدید | 5 دیدگاه
محفل عشق(گزارش کوتاه پانزدهمین سالروز تاسیس انجمن)

امسال، پانزدهمین سالروز تاسیس محفل عشق یعنی انجمن نجوم آماتوری ایران، بهانه ای شد تا با نگاهی متفاوت برنامه ای ویژه برای حمایت مادی و معنوی مدیریت، کارشناسان محترم و اعضای صمیمی این مرکز کشوری، همچنین اساتید محترم در کنار کودکان سرطانی در موسسه پر افتخار محک در روز پنجشنبه اول امرداد 94 به انجام رسد.

در این دیدار دوستانه که با تاکیدات مسئولان محترم موسسه محک  مبنی بر عدم حضور رسانه ها(با توجه به محدودیتهای موجود) و همچنین عدم دعوت عمومی، در راستای بهتر شدن حال کودکان بیمار، انجمن به این نظر با دیده احترام نگاه کرده وبجای یک برنامه گسترده، تنها کارشناسان کمیته راهبردی انجمن و اساتیدی که قصد داشتند این توفیق شامل حال ایشان شود که دست نوازش پدرانه ای به سر کودکان محک بکشند، با همراهی تنی چند  از دوستانی که علیرغم تاکیدات مبنی بر عدم حضور، اما باز هم در محک حضور یافته بودند؛ پس از ارایه کمکهای حاضران در این حرکت آسمانی، به مسئولان مالی محک، امکان بازدید و گپ و گفت در بخشهای مختلف بیمارستان و اقامتگاه کودکان و خانواده های ایشان نیز فراهم و با توضیحات نماینده محترم میزبان ، علاقمندی حاضران به استمرار مراجعات و ارایه کمکهای بیشتر به موسسه محک، بیش از پیش گردید. در ادامه تجهیزات که آنهم با تاکیدات دوستان محک، معدود در نظر گرفته شده بود، نصب و با ارایه توضیحات ساده علمی و مشارکت دادن کودکان برای انتقال صحیح مفاهیم؛ رصد اجرام آسمانی برای کودکان آسمانی محک وخانواده های رنجور آنها به اجرا در آمد. نشستن لبخند رضایت بر چهره پدران و مادران بیماران و کودکان، دلهای کارشناسان و حاضران را شاد و بخاطر فراهم شدن این  امکان از مسئولان محترم روابط عمومی محک قدردانی گردید. توزیع بروشورهایی با نگاه گذرا به فعالیتهای انجمن در بیش از یک دهه اخیر و همچنین معرفی خدمات موسسه محک و نحوه پشتیبانی از آن، از دیگر بخشهای پیش بینی شده برنامه بود که به انجام رسید.

آماده سازی تجهیزات برای آغاز بخش رصد آسمان توسط کودکان محک با تلسکوپ

برخود لازم می دانیم این حرکت آسمانی زیبا را نیز تقدیم کنیم به تمامی کسانی که در این پانزده سال همراه صمیمی انجمن بوده اندو بدون هیچگونه چشمداشت در راه ترویج این دانش آسمانی با وجود مشکلات زیاد گام برداشته اند.

پرسنل خدوم و پر تلاش  مرکز درمانی آن موسسه و خانواده های بیماران نیز با نگاه به  جذابیتهای آسمان از درون تلسکوپ، از قدرت لایتناهی خلقت انرژی گرفته و بنا به اظهار خودشان با آرامش قلبی بیشتری در مسیر  این خدمت گام  بر خواهند داشت.

در اینجا جا دارد یادآور شویم که انجمن نجوم آماتوری ایران طی سالیان متمادی با محوریت علم توام با اخلاق و احترام متقابل،باجامعه نجوم کشور در تعامل بوده است و به استناد فرموده بزرگان روشن ضمیر دانشگاهی فعال در این حوزه، این مرکز  همواره با حرکتی مستمر، عامل قدرتمندی در ترویج این دانش بحساب می آید. لذا، مدیریت و کارشناسان این مرکز، برخود لازم می دانند، از اساتید و سایر فرهیختگانی که با پیامها و پیامکها، ارسال رایانامه، تماس تلفنی و ... پانزدهمین سالروز تاسیس این مرکز کشوری را شاد باش گفته اند،تقدیر و تشکر نمایند.

قدر مسلم آنکه از فرهیختگان جامعه نجومی اعم از اساتید دانشگاه و آماتورهای فعال که همواره در برنامه هایی همچون نکوداشت اساتید تاثیر گذار کشور، انتخاب گروه و آماتور نمونه نجوم کشور و همچنین در همایشها و برنامه های علمی و رصدی مورد تکریم  انجمن نجوم آماتوری ایران نیز بوده اند، بجز این نمی توان انتظار داشت؛ چرا که ایشان ضمن نشان دادن شخصیت فردی و فرهنگ متعالی، بدور از رفتارهای منفی جهان سوم؛ در راستای وفاق و همدلی جامعه علمی کشور همواره کوشا بوده اند.


عکسها توسط آقای گرگوند از روابط عمومی موسسه محک در اختیارمان قرار گرفته است.  با سپاس از ایشان

خبر این برنامه آسمانی را در:

خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا)

خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)

 



اشتراک گذاری در:

دیدگاه‌ها

مونا
(مهمان)
جمعه 2 امرداد 1394 - 22:23

با درود بسیار به تمامی کارشناسان عزیزی که در این برنامه ی بسیار متفاوت شرکت داشتند و همچنین با سپاس فراوان از جناب آقای مهندس عتیقی عزیز بخاطر قلب مهربانشان و بر مبنای پیشنهاد مخاطبان انجمن، تایید پسندیده ایشان جهت برگزاری سالروز انجمن نجوم آماتوری ایران در بین این کودکان عزیز...
همیشه خداوند متعال را شاکر هستم که مسیر زندگانیم را بگونه ای هدایت می کند که توانسته ام افتخار عضویت این انجمن فرهیخته و آسمانی را دارا باشم و از کنار این دوستان و اساتید بودن لذت برم و سرافراز...
با اینکه قادر به شرکت در این برنامه ی آسمانی نبودم اما قلبا در کنار آن عزیزان روز را سپری کردم...
با سپاس و قدردانی از زحمات بی دریغ شما عزیزان و اساتید ارجمند
روابط عمومی
(مهمان)
جمعه 23 امرداد 1394 - 18:04

از این همه اظهار لطف شما سپاسگزاریم. همواره گفته ایم که انجمن یعنی گرد هم آمدن افرادی با علاقه مشترک و انجمن نجوم آماتوری ایران به وجود وفادارانی همچون شما که قدردان این تلاشهای صمیمانه آسمانی بوده اید؛ افتخار می کند.
از اینکه به دلیل شرایط بچه های آسمانی محک نتوانستیم پذیرای اعضای صمیمی و فعال انجمن باشیم؛ مجدد پوزش می طلبیم.
سلاله
(مهمان)
جمعه 23 امرداد 1394 - 16:47

با سلام و عرض ادب سوالی داشتم از خدمتتون
دختری دارم 10 ساله و علاقمند به نجوم .
میخواستم ببینم برای ورود به وادی نجوم از کجا باید شروع کنه ؟ آیا محلی برای آموزش هست ؟ چه کتبی رو معرفی می فرمایید ؟
و ضمنا میخواستم ببینم چه تلسکوپی برای شروع لازم است ؟
با سپاس
گروه آموزش انجمن نجوم آماتوری ایران
(مهمان)
جمعه 23 امرداد 1394 - 18:10

با سلام و سپاس از این ارتباط، به شما و ایشان مطالعه کتب نجومی بویژه از انتشاراتی های معتبری چون گیتا شناسی، امیرکبیر و ... را داریم. فرزند دلبند شما از کلاس ششم ابتدایی می تواند در دوره های اموزشی این مرکز کشوری ثبت نام و شرکت نماید. از همایشها، برنامه های رصدی انجمن تا آن زمان استفاده نمایید. با این وبگاه در ارتباط بوده و با شماره 02166922627(دفتر انجمن) در تماس باشید. موفق باشید
سلاله
(مهمان)
شنبه 24 امرداد 1394 - 17:11

سلام
از این که وقت گذاشتید و پاسخ بنده رو دادید بی نهایت از شما سپاسگزارم .
از خداوند بهترینها رو برای شما آرزو دارم .
موفق باشید

بیان دیدگاه

- لطفاً نام و دیدگاه‌ خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- سایت انجمن نجوم آماتوری ایران مجاز به ویرایش ادبی دیدگاه‌ها است.
- دیدگاه‌هایی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی و موارد مغایر با قوانین کشور باشند منتشر نخواهند شد.
- دیدگاه‌ها پس از تأیید منتشر می‌شوند.
نام:(اجباری)
رایانامه:(اجباری)
دیدگاه:

کد امنیتی:
(از چپ به راست)
https://www.instagram.com/iranastronomy/
هم اکنون