*** مقاله جدید "قلهُ اندیشیدنِ عِلم" از سری مطالب "مفاهیم پایه به زبان ساده" به قلم جناب آقای دکتر حسن بلوری از اساتید دانشگاههای برلین آلمان، که طی سالیان اخیر این وبگاه بصورت اختصاصی تقدیم علاقمندان به مطالعه نموده است را در همین وبگاه میتوانید دنبال نمایید. گروه آموزش انجمن نجوم آماتوری ایران ***    
یک‌شنبه 9 اردیبهشت 1403 | 18 شوال 1445 | 28 آوریل 2024
»
»
»
شلیک آزمایشی توپ فضایی ژاپن به یک سیارک

شلیک آزمایشی توپ فضایی ژاپن به یک سیارک
چهارشنبه 8 آبان 1392 - 09:41 | شاخه : | منبع : ایسنا | 5657 بازدید | 0 دیدگاه
شلیک آزمایشی توپ فضایی ژاپن به یک سیارک
پرتاب گلوله توپی بسمت سیارک توسط فضاپیمای Hayabusa2

آژانس اکتشافات هوافضا ژاپن (JAXA) در قالب بخشی از پروژه بررسی یک سیارک دوردست، توپ فضایی را با موفقیت مورد آزمایش قرار داد.

پروژه فضایی Hayabusa2با هدف افزایش آگاهی در خصوص سیارکی از نوع C به نام 1999JU3 در دست انجام است که احتمالا حاوی غلظت بالایی از مواد آلی یا همان بلوک های سازنده حیات است.

با استفاده از یکی از موشک های اختصاصی H2A، فضاپیمای Hayabusa2 در سال 2014 راهی فضا خواهد شد و پیش بینی می شود که چهار سال بعد (اواخر 2018) به سیارک هدف برسد.

با قرار گرفتن فضاپیما در ارتفاع مناسب، گلوله توپی بسمت سیارک 1999JU3 شلیک می شود و فضاپیما با قرار گرفتن در سمت دیگر از موج انفجار توپ در امان می‌ماند.

گلوله توپی شکل پس از حرکت بر سطح سیاره، در منطقه مناسب منفجر شده و یک دهانه کوچک ایجاد می کند که محل مناسبی برای جمع آوری نمونه خاک از عمق سیارک محسوب شده و امکان دسترسی به لایه های سنگی تازه تر، عمیق تر و دست نخورده را فراهم می کند.

با جمع آوری نمونه خاک، فضاپیمای Hayabusa2 در سال 2020 به زمین بازمی گردد و با آنالیز نمونه ها محققان می توانند به اطلاعات ارزشمندی در خصوص شکل گیری این سیارک ارائه می کند.

مرحله دیگری از تست شلیک توپ فضایی هفته قبل در استان گیفو ژاپن با موفقیت آزمایش شد و پیش بینی می شود که پرتاب فضاپیمای Hayabusa2 بسمت سیارک 1999JU3 طبق برنامه ریزی در سال آینده میلادی انجام شود.

 



اشتراک گذاری در:

بیان دیدگاه

- لطفاً نام و دیدگاه‌ خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- سایت انجمن نجوم آماتوری ایران مجاز به ویرایش ادبی دیدگاه‌ها است.
- دیدگاه‌هایی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی و موارد مغایر با قوانین کشور باشند منتشر نخواهند شد.
- دیدگاه‌ها پس از تأیید منتشر می‌شوند.
نام:(اجباری)
رایانامه:(اجباری)
دیدگاه:

کد امنیتی:
(از چپ به راست)
https://www.instagram.com/iranastronomy/
هم اکنون