*** مقاله جدید "قلهُ اندیشیدنِ عِلم" از سری مطالب "مفاهیم پایه به زبان ساده" به قلم جناب آقای دکتر حسن بلوری از اساتید دانشگاههای برلین آلمان، که طی سالیان اخیر این وبگاه بصورت اختصاصی تقدیم علاقمندان به مطالعه نموده است را در همین وبگاه میتوانید دنبال نمایید. گروه آموزش انجمن نجوم آماتوری ایران ***    
جمعه 7 اردیبهشت 1403 | 16 شوال 1445 | 26 آوریل 2024
»
»
»
سومین پیاده‌روی فضایی سال

سومین پیاده‌روی فضایی سال
سه شنبه 4 تیر 1392 - 13:37 | شاخه : | منبع : ایسنا | 2849 بازدید | 0 دیدگاه
سومین پیاده‌روی فضایی سال
اجرای سومین پیاده‌روی فضایی سال در ایستگاه فضایی بین‌المللی

دو فضانورد ایستگاه فضایی بین‌المللی، روز گذشته (دوشنبه) در عملیاتی برای آماده‌سازی این آزمایشگاه مدارگرد برای ورود یک آزمایشگاه جدید روسی، پیاده‌روی فضایی اجرا کردند.

فنودور یورچیخین و الکساندر مسیورکین، مهندسان پرواز روسی در سومین پیاده‌روی فضایی سال 2013 بیش از شش ساعت را در خارج از ایستگاه فضایی برای آزمایش کابل‌های سیستم الحاق خودکار و نصب تجهیزات جدید برای کمک به ورود آزمایشگاه چندمنظوره جدید روسیه که قرار است اواخر سال پرتاب شود، گذراندند.

این پیاده‌روی فضایی شش ساعت و 34 دقیقه‌ای در ساعت 13:32 به وقت گرینویچ آغاز شد.

یورچیخین و مسیورکین با موفقیت کابل ها را که برای الحاق خودرکار ماژول روسی مورد استفاده قرار خواهد گرفت، آزمایش کرده و همچنین گیره‌های کابل را برای حفظ کابل هایی که نیرو و داده را از بخش آمریکایی ایستگاه به ماژول جدید ارسال خواهد کرد، نصب کردند.

یورچیخین و مسیورکین بخشی از تیم شش نفره حاضر در اکسپدیشن 36 ایستگاه فضایی شامل همتای خود پاول وینوگرادوف، کریس کاسیدی و کارن نایبرگ از ناسا و لوکا پارمیتانو از سازمان فضایی اروپا هستند.

فضانوردان همچنین در طول این ماموریت یک پانل سوپاپ کنترل مایع را در ماژول زاریا تعویض کرده، یک تجربه جدید علمی را در بخش خارجی آزمایشگاه مدارگرد نصب کرده و دو تجربه قدیمیتر را بازیابی کردند.

آنها در بخشی از پیاده‌روی فضایی خود طنابهایی را بین دستگیره‌ها برای ماموریتهای آینده فضانوردان در خارج از ایستگاه نصب کردند.

شش پیاده‌روی فضایی دیگر برای امسال برنامه‌ریزی شده که چهار مورد آن توسط فضانوردان روس و دو مورد توسط آمریکایی‌ها انجام خواهد شد.

ماموریت روز دوشنبه، صد و شصت و نهمین پیاده روی فضایی برای تعمیر و مونتاژ ایستگاه فضایی 100 میلیارد دلاری بوده است.

 



اشتراک گذاری در:

بیان دیدگاه

- لطفاً نام و دیدگاه‌ خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- سایت انجمن نجوم آماتوری ایران مجاز به ویرایش ادبی دیدگاه‌ها است.
- دیدگاه‌هایی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی و موارد مغایر با قوانین کشور باشند منتشر نخواهند شد.
- دیدگاه‌ها پس از تأیید منتشر می‌شوند.
نام:(اجباری)
رایانامه:(اجباری)
دیدگاه:

کد امنیتی:
(از چپ به راست)
https://www.instagram.com/iranastronomy/
هم اکنون