*** مقاله جدید "قلهُ اندیشیدنِ عِلم" از سری مطالب "مفاهیم پایه به زبان ساده" به قلم جناب آقای دکتر حسن بلوری از اساتید دانشگاههای برلین آلمان، که طی سالیان اخیر این وبگاه بصورت اختصاصی تقدیم علاقمندان به مطالعه نموده است را در همین وبگاه میتوانید دنبال نمایید. گروه آموزش انجمن نجوم آماتوری ایران ***    
جمعه 7 اردیبهشت 1403 | 16 شوال 1445 | 26 آوریل 2024
»
»
»
ناسا به مأموریت مشترک عطارد پیوست

ناسا به مأموریت مشترک عطارد پیوست
شنبه 1 تیر 1392 - 11:28 | شاخه : | منبع : ایسنا | 3230 بازدید | 0 دیدگاه
ناسا به مأموریت مشترک عطارد پیوست
ناسا به مأموریت مشترک عطارد پیوست

پروژه مشترک عطارد با پیوستن ناسا به آژانس فضایی اروپا (ESA) و ژاپن وارد مرحله جدیدی شد.

در مأموریت مشترک BepiColombo که شامل پرتاب دو مدارگرد بسمت عطارد است، ناسا وظیفه تأمین ابزار علمی موسوم به Strofio را برعهده خواهد داشت.

این ابزار برای تهیه نقشه گازهای در حال تغییر این سیاره مورد استفاده قرار می گیرد؛ «مایکل براوکاس» سخنگوی ناسا، سهم مشارکت این آژانس در پروژه BepiColombo را حدود 32 میلیون دلار اعلام کرد.

هزینه کلی این پروژه بالغ بر یک میلیارد دلار تخمین زده می شود که آژانس فضایی اروپا (ESA)‌ وظیفه ساخت مدارگرد سیاره ای عطارد MPO را برعهده دارد و آژانس اکتشافات هوافضا ژاپن نیز در حال ساخت مدارگرد مگنتوسفریک عطارد (MMO)‌ است.

این دو مدارگرد آگوست سال 2015 توسط موشک آریان 5 به فضا پرتاب خواهند شد؛ هر دور چرخش این ماهواره ها بدور عطارد بیش از شش سال بطول می‌انجامد.

این مأموریت به نام «جوزپه کلومبو» دانشمند و مهندس ایتالیایی که تکنیک استفاده از گرانش سیارات برای مانور ماهواره ها را توسعه داد، نامگذاری شده است؛ این پروژه به نوعی ادامه مأموریت فضاپیمای MESSENGER ناسا برای بررسی عطارد محسوب می شود.



اشتراک گذاری در:

بیان دیدگاه

- لطفاً نام و دیدگاه‌ خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- سایت انجمن نجوم آماتوری ایران مجاز به ویرایش ادبی دیدگاه‌ها است.
- دیدگاه‌هایی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی و موارد مغایر با قوانین کشور باشند منتشر نخواهند شد.
- دیدگاه‌ها پس از تأیید منتشر می‌شوند.
نام:(اجباری)
رایانامه:(اجباری)
دیدگاه:

کد امنیتی:
(از چپ به راست)
https://www.instagram.com/iranastronomy/
هم اکنون