*** مقاله جدید "قلهُ اندیشیدنِ عِلم" از سری مطالب "مفاهیم پایه به زبان ساده" به قلم جناب آقای دکتر حسن بلوری از اساتید دانشگاههای برلین آلمان، که طی سالیان اخیر این وبگاه بصورت اختصاصی تقدیم علاقمندان به مطالعه نموده است را در همین وبگاه میتوانید دنبال نمایید. گروه آموزش انجمن نجوم آماتوری ایران ***    
دوشنبه 10 اردیبهشت 1403 | 19 شوال 1445 | 29 آوریل 2024
»
»
»
درخواست ناسا از منجمان برای رهگیری سیارک‌ها

درخواست ناسا از منجمان برای رهگیری سیارک‌ها
جمعه 31 خرداد 1392 - 19:46 | شاخه : | نويسنده : مازیار بحیرایی | 15203 بازدید | 1 دیدگاه
درخواست ناسا از منجمان برای رهگیری سیارک‌ها
سیار‌ک‌ها : تهدیدی جدید برای زمین

به‌گزارش پایگاه اطلاع رسانی انجمن نجوم آماتوری ایران به نقل از رویتر، ناسا ستاره‌شناسان آماتور و دیگر دانشمندان شهری را فراخوانی کرد تا کمک کنند سیارک‌هایی که می‌توانند زمین را ویران کنند را رهگیری کنند.

آژانس فضایی ایالات متحده اخیرا 95 درصد اشیاء نزدیک زمین (NEO) با قطر 62/0 مایل و یا بیشتر (اندازه‌ای که دانشمندان معتقدند با سنگ آسمانی که موجب شد که نسل دایناسورها در 65 میلیون سال پیش منقرض شود قابل مقایسه است) را که ممکن است موجب تخریب زمین شوند را مشخص کرده است.

اکنون ناسا در نظر دارد تا با اشخاص، آژانس‌های دولتی، همکاران بین‌المللی و دانشگاهیان همکاری کند تا تمامیه تهدیدهای سیارکی برای جوامع بشری را بیابند و بدانند تا با این تهدیدها چگونه برخورد کنند. اطلاعات بیشتر را می توانید از این قسمت دریافت کنید.

جیسون کسلر، مدیر اجرایی این برنامه که در ناسا به آن چالش بزرگ سیارکی گفته می شود گفت: در بین 50 تا 100 ستاره‌شناس آماتور درحال انجام کاری هستند که به آن تحلیل منحنی نور  در مورد سنگ‌های فضایی گفته می‌شود با گرفتن تصاویر متعدد از اجسام ستاره‌ای تا بتوان خصوصیات آنها اندازه گیری کرد.

حتی سنگ‌های فضایی کوچتر هم چه برخوردی به زمین داشته باشند یا خیر می توانند خطرناک باشند. در فوریه شخانه (سنگ آسمانی) که در حدود 19 یارد قطر داشت در مرکز روسیه منفجر شد و باعث شکستن شیشه‌ها، خسارت به ساختمان‌ها و جراحت 1200 نفر شد.

نويسنده : مازیار بحیرایی
عضو انجمن نجوم آماتوری ایران - مهندس پتروشیمی


اشتراک گذاری در:

دیدگاه‌ها

ابوالفضل
(مهمان)
يكشنبه 2 تیر 1392 - 10:38

حالا که چی
بالاخره ما چه طوری میتونیم به ناسا کمک کنیم؟

بیان دیدگاه

- لطفاً نام و دیدگاه‌ خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- سایت انجمن نجوم آماتوری ایران مجاز به ویرایش ادبی دیدگاه‌ها است.
- دیدگاه‌هایی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی و موارد مغایر با قوانین کشور باشند منتشر نخواهند شد.
- دیدگاه‌ها پس از تأیید منتشر می‌شوند.
نام:(اجباری)
رایانامه:(اجباری)
دیدگاه:

کد امنیتی:
(از چپ به راست)
https://www.instagram.com/iranastronomy/
هم اکنون