جمعه 7 اردیبهشت 1403 | 16 شوال 1445 | 26 آوریل 2024
زمین بیگانه، چیزی به معنای یافتن دوقلوی ما

سه شنبه 26 دی 1391 - 02:30 | شاخه : | 3116 بازدید | 0 دیدگاه
زمین بیگانه، چیزی به معنای یافتن دوقلوی ما
حمیدرضا خاکدوست- این تصویر هنرمندانه، انواع گوناگونی از سیارات که توسط فضاپیمای کپلر ناسا شناسایی شده است را نشان میدهد. دانشمندان میگویند که یکی از این شش ستاره ، میزبان سیاره ای به اندازه زمین است. Natalie Batalha بعنوان یک ستاره شناس درتاریخ 8 ‍ژانویه 2013 در لانگ بیچ کالیفرنیا گفت که پیدا نمودن زمین شماره 2 ، تنها موضوع در این زمان است که به احتمال زیاد تفکر ما درباره مکان ما در جهان هستی را تغییر خواهد داد. Batalha بعنوان محقق برای تلسکوپ کپلر ناسا، طی چند سال اخیر و بویژه از سال 2009 ، مامور شکار سیارات در 274نقطه از کائنات می باشد. اگر چه فضاپیمای کپلر سیارات هم اندازه زمین و دیگر سیاراتی را در محدوده قابل سکونت که امکان وجود آب مایع در آن میباشد کشف نموده ولی هیچیک از آنها کاملا دوقلوی زمین نیستند. اما به احتمال زیاد این امردرآینده میسر خواهد شد . Batalha در بیست و دومین نشست انجمن نجوم آمریکا گفت; قطعاٌ هدف نهایی، چیزیست که ناسا قصد دارد برای پیدا کردن زمین بعدی و در نهایت حیات دیگری در کهکشان انجام دهد. با این حال تلسکوپ کپلر برای پیدا کردن سیاره هایی به اندازه زمین که در حال گردش به دور ستاره های خورشید مانند که در حدود همان فاصله ما از خورشید مان است، به حالت ایده آل وکامل مجهز نشده است. ما اگرآنرا رصد نماییم احتمالاً نمیتوانیم تشخیص دهیم . Batalhaگفت : ما در مورد اتمسفرآنها چیزی نمیدانیم ، ما حتی در مورد جرم آنها نیز نمیدانیم. سوالی که تلسکوپ کپلر برای پاسخ به آن طراحی شده این است که چه کسری از ستارگان در کهکشان ما به طور بالقوه پناهگاه سیارت قابل سکونت وهم اندازه زمین است ؟ این یک ماموریت آماریست. با این حال او گفت، هدف گذاری کپلر در آینده برای زمینه های حیات می باشد و ماموریت آن پیگیری برای شناسایی نه فقط یک سیاره، بلکه بسیاری از سیارات دیگر که بالقوه بسیار شبیه به خانه خودمان در جهان است؛ می باشد . این گرافیک ناسا ، تغییر در اکتشافات سیاره بیگانه که بر اساس سایز سیاره مرتب شده و توسط فضاپیمای کپلر ناسا مشاهده شده اند را به تصویر می کشد. تا کنون تلسکوپ کپلر، تقریباً 351 سیاره به اندازه زمین به همراه 58 سیاره ای که در منطقه قابل سکونت ستاره شان وجود دارند پیدا نموده است. برخی از آنها " سوپر زمین " نامیده می شوند که فقط یک مقدار از سیاره ما بزرگتر است . یکی از سیاره های مهیج که توسط کپلر پیدا شده KOI 172.02 نامیده شده که یک سوپر زمین در منطقه قابل سکونت به دور ستاره ه ای که شبیه خورشید ما است در گردش می باشد . علاوه بر این ، مطالعات نشان می دهند سیارات کوچک شبیه زمین فراوان میباشند . یک برآورد نشان می دهد ، حدود 17 میلیارد سیاره به اندازه زمین، به تنهایی فقط در کهکشان ما وجود دارد. ]به عبارتی 17 میلیارد زمین ، کهکشان راه شیری را پر نموده است.[ طبیعت دوست دارد چیزهای کوچک موثری خلق کند." Batalha گفت : این نقش را ستارگان برای منظومه شمسی بازی می کند. حال چرا نتواند این نقش را برای سیارات فرا خورشیدی بازی کند ؟ " همه اینها نشانه هایی از کشف سیاره دوقلوی زمین در آن سوی منظومه شمسی ، در آینده ای نزدیک وبه گفته کارشناسان احتمالاً در سال جاری می باشد . سوالی از سیاره بیگانه : آیا شما یک متخصص سیاره اید ؟ ستاره شناسان کشف بیش از 80سیاره خارج از منظومه شمسی را تایید کرده اند. شما تا چه حدی درباره جهان های عجیب و شگفت میدانید؟ *تغییر نگرش : وقتی که ما در دنیای خارج جهانی شبیه به جهان خودمان پیدا می کنیم ، ممکن است تفکر ما را در مورد جایگاه ما در کیهان تغییر دهد. اگر سیاره ما منحصر به فرد نیست، چرا باید حیات موجود در آن منحصر به فرد باشد ؟ Batalha می گوید : تلسکوپ کپلر در حال تغییر دیدگاه قبلی خود از جهان است. به نقل از  Batalha ستاره شناسی که علاقه مند بود عصرها بدود: "یک شب که من در حال رفتن به سمت خانه بودم، و آن شب تقریباً صاف وآسمان پرستاره بود، من یک لحظه به ستارگان نگریستم، آسمان را متفاوت دیدم. من فقط به طور مشخص نور ندیدم بلکه من منظومه شمسی را دیدم و آن واقعاَ یک تغییر نگرش برای من بود. من فکر میکنم هر شخصی یکبار این تجربه را بدست می آورد که بداند سیارات دیگری نیز در خارج از منظومه شمسی وجود دارد." او گفت : کشف دومین زمین برای ما و دیگران نقطه عطفی خواهد بود. Batalha گفت : کشف یک شبه زمین پیامدهای مختلفی را به دنبال دارد که آن هر شخص را وادار به تفکر درباره زندگی می کند. این یک هدف بلند مدت است. شما می توانید ادامه این مطلب را در سایت معاون سردبیر SPACE.COM و در سایت توییتر به آدرس twitter@space.com و توییتر ایشان به آدرس twitter@ClaraMoscowit و همچنین Facebook & Google+ دنبال کنید . مقاله از: Clara Moskowitz معاون سردبیر سایت SPACE.com 09 January 2013 لینک سایت منبع : http://www.space.com/19182-earth-like-alien-planet-discovery-meaning.html