جمعه 7 اردیبهشت 1403 | 16 شوال 1445 | 26 آوریل 2024
کشف اولین سیاره در گردش بدور دو ستاره!

سه شنبه 29 شهریور 1390 - 02:30 | شاخه : | 2807 بازدید | 0 دیدگاه
فضاپیمای کپلر یک سیاره سرد گازی بدون علائم و امکان حیات در سیستم کپلر-16 کشف کرد که به دور دو ستاره! هر 229 روز تقریباً همچون سیاره ناهید در چرخش است. جالب اینجاست که یکی از این ستارگان تنها 69% و دیگری 20% خورشید جرم دارد. یاد آور می شود به چنین مطالبی بیش از 3سال قبل در فیلمهای علمی تخیلی همچون جنگ ستارگان پرداخته شده بود. سیاره کشف شده 20سال نوری از زمین فاصله دارد و بد نیست تجسم نمایید که دو طلوع خورشید از افق آن سیاره و دو غروب ستارگان وابسته به آن را می توان شاهد بود! به محض اعلام این خبر از طریق خبرنامه ارسالی سازمان فضایی ناسا به بخش اخبار انجمن نجوم آماتوری ایران، این مطلب به عنوان خبر فوری به محضر مشتاقان اخبار جذاب نجومی از طریق پایگاه اختصاصی منجمان آماتور کشور، ارگان انجمن نجوم آماتوری ایران تقدیم گردید.