*** مقاله جدید "قلهُ اندیشیدنِ عِلم" از سری مطالب "مفاهیم پایه به زبان ساده" به قلم جناب آقای دکتر حسن بلوری از اساتید دانشگاههای برلین آلمان، که طی سالیان اخیر این وبگاه بصورت اختصاصی تقدیم علاقمندان به مطالعه نموده است را در همین وبگاه میتوانید دنبال نمایید. گروه آموزش انجمن نجوم آماتوری ایران ***    
شنبه 8 اردیبهشت 1403 | 17 شوال 1445 | 27 آوریل 2024
»
»
»
دهه 90 خورشیدی، دهه جانمایی نجوم آماتوری درقوانین کشورمان

دهه 90 خورشیدی، دهه جانمایی نجوم آماتوری درقوانین کشورمان
شنبه 6 فروردین 1390 - 03:30 | شاخه : | 2330 بازدید | 0 دیدگاه

دوستان و گرامیان عرصه آسمان
ضمن سلام و تبریک مجدد نوروز 9که آغاز گر دهه9خورشیدی به حساب می آید، به عرض می رساند مطلب مهمی که همواره جامعه نجومی خواسته وناخواسته بدنبال آن هستند، آن است که در پیکره قوانین رسمی کشورمان، نجوم آماتوری دارای جایگاهی مناسب باشد و از سوی دولتمردان پشتیبانی مادی و معنوی در خوری انجام شود که مطابق با عظمت تاریخی این علم از ایران باستان گرفته تا افتخارات ایجاد شده توسط دانشمندان نجوم اسلامی، فعالیتها گسترده گردد.
خوشبختانه طی بیش از یک دهه همگی گروههای ایرانی برای اثبات پتانسیل موجود که قابل افزایش نیز هست تلاشهایی را به انجام رسانده اند، پر واضح است که ایجاد انجمنها و گروههای نجوم آماتوری در ایران بسامان نبوده و سردر گمی خاصی را برای علاقمندان فراهم وسلیقه های شخصی و اعمال نظرهای غیر کارشناسانه بر این مشکلات افزوده است ضمن آنکه بودجه واعتبار خاص رسمی برای انجام بهینه حرکتها آنهم بصورت عادلانه و مساوی فراهم نیست.
شاید برخی از شما دوستان بخاطر داشته باشید که سال 83 را از سوی انجمن نجوم آماتوری ایران بدون چشمداشت تصویب اعتبار و بودجه، بصورت خودجوش و مردمی سال نجوم در ایران نامیدیم و فعالیتهایی نیز به انجام رسید و با اعلام سال 2009 (88-87)به عنوان سال جهانی نجوم، آمادگی بهتری برای اجرای فعالیتهای ماندگار از جمله رونمایی تمبر و سایر فعالیتهای گزارش شده را به انجام رساندیم. پشتیبانی کلیه انجمنها، گروهها، پایگاههای اینترنتی و حتی در پیامها وارتباطات از طرح تعیین دهه 9خورشیدی به عنوان دهه جانمایی نجوم آماتوری در قوانین جاری کشور می تواند نشان از وحدت ملی مجموعه نجوم کشورمان باشد و این اتحاد و حرکت منسجم قطعاً منافع زیادی برای همگان در پی خواهد داشت. انجمن نجوم آماتوری ایران صرفاً یک پیشنهاد دهنده برای نامگذاری دهه 9خورشیدی به عنوان دهه جانمایی نجوم آماتوری در کشور است. نام و فعالیت این مرکز، رسمی و مطابق با قوانین جاری ایران شکل گرفته و اجرا شده و اگر هدف تمامی مراکز و سایتها ترویج نجوم و رسیدن ایران به جایگاه والاتر در داخل و خارج باشد، تضاد منافعی قطعاً وجود ندارد و ما همواره بر دوستی گروهها و منجمان تاکید داشته و داریم. مسلماً در سایه صمیمیت و همکاری امکان فراهم شدن فضای توسعه وپیشرفت با فرصتهای مساوی وجود خواهد داشت. در همین جا از شما دوست دریافت کننده این پیام تقاضا داریم، در این قالب نظرات، پیشنهادات و دیدگاههای خود را برایمان ارسال تا با هماهنگی بهتری مکاتبات و جلسات لازم برگزار و همگان از بستر مناسب شده بدست خود بهره مساوی و عادلانه ای را دریافت نمایند.
در پایان امید است پیشنهاد دهه 9به عنوان دهه جانمایی نجوم آماتوری در قوانین کشور را نیز به روشهای مختلف به اطلاع مخاطبان خود برسانید. منتظر لطف واقدامات صیمانه شما دوست آسمانی هستیم.

با احترام
عتیقی- مدیر انجمن نجوم آماتوری ایران


اشتراک گذاری در:

بیان دیدگاه

- لطفاً نام و دیدگاه‌ خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- سایت انجمن نجوم آماتوری ایران مجاز به ویرایش ادبی دیدگاه‌ها است.
- دیدگاه‌هایی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی و موارد مغایر با قوانین کشور باشند منتشر نخواهند شد.
- دیدگاه‌ها پس از تأیید منتشر می‌شوند.
نام:(اجباری)
رایانامه:(اجباری)
دیدگاه:

کد امنیتی:
(از چپ به راست)
https://www.instagram.com/iranastronomy/
هم اکنون