*** مقاله جدید "قلهُ اندیشیدنِ عِلم" از سری مطالب "مفاهیم پایه به زبان ساده" به قلم جناب آقای دکتر حسن بلوری از اساتید دانشگاههای برلین آلمان، که طی سالیان اخیر این وبگاه بصورت اختصاصی تقدیم علاقمندان به مطالعه نموده است را در همین وبگاه میتوانید دنبال نمایید. گروه آموزش انجمن نجوم آماتوری ایران ***    
شنبه 8 اردیبهشت 1403 | 17 شوال 1445 | 27 آوریل 2024
»
»
»
هر سال با یک ایده نو و امسال بردن نجوم به میان ناشنوایان باغچه بان

هر سال با یک ایده نو و امسال بردن نجوم به میان ناشنوایان باغچه بان
يكشنبه 12 اردیبهشت 1389 - 02:30 | شاخه : | 8426 بازدید | 0 دیدگاه

یکشنبه پنجم اردیبهشت 89 روز پایانی هفته ستاره شناسی و ایده نو سال 89 - ایده نو امسال انجمن بردن نجوم به میان ناشنوایان جامعه بود. در سالهای گذشته گروههای هدفی همچون نابینایان، معلولان، سالمندان، کودکان بی سرپرست و... را در انجمن تعریف و نجوم را به میان آنها بردیم. امسال با همراهی دوستان کمیته راهبردی به مرکز ناشنوایان باغچه بان رفته و زمینه آشنایی با نجوم را برای گروههای مختلف سنی و تحصیلی ناشنوا و کم شنوا از دبستان گرفته تا دانشگاه، فراهم نمودیم.  پخش فیلم فعالیتهای انجمن نجوم آماتوری ایران، و سخنرانی به همراه نمایش تصاویری از جذابیتهای آسمان و اموزش منظومه خورشیدی که با ترجمه این توضیحات ازسوی مربیان مرکز باغچه بان صورت گرفت، امکان انتقال دانش نجوم را برای مخاطبان حاضر فراهم کرد. در این برنامه به برخی از ناشنوایان که پاسخگوی سئوالات نجومی ما بودند جوایزی اهدا گردید. توزیع کیتهای مربوط به ساعت آفتابی و آموزش نحوه ساخت آنها، پاسخگویی به سئوالات نجومی ناشنوایان عزیز که با حس زیبا و خاصی سعی در بیان منظور خود داشتند از بخشهای متنوع این برنامه نجومی بود. رصد خورشید از پشت تلسکوپ که با استقبال خوب ناشنوایان عزیز همراه بود در محوطه مرکز باغچه بان پایان دهنده این برنامه خاطره انگیز برای اعضای فعال انجمن نجوم آماتوری ایران بود.
در پایان از ناشنوایان عزیز که با حضور پر شور خود ما را همراهی نمودند، مسئولان عزیزو دلسوز مرکز باغچه بان  و اعضای کمیته راهبردی انجمن که ما را در اجرای بهینه این امرکمک نمودند صمیمانه تشکر می شود.تعدادی ازعکسهای این فعالیت که گویای گوشه ای از حس و حال این گروه از جامعه است به محضربینندگان پایگاه اینترنتی انجمن هدیه می شود.

سرویس خبری کمیته راهبردی انجمن(عکسها از صنم ایوبی)


اشتراک گذاری در:

بیان دیدگاه

- لطفاً نام و دیدگاه‌ خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- سایت انجمن نجوم آماتوری ایران مجاز به ویرایش ادبی دیدگاه‌ها است.
- دیدگاه‌هایی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی و موارد مغایر با قوانین کشور باشند منتشر نخواهند شد.
- دیدگاه‌ها پس از تأیید منتشر می‌شوند.
نام:(اجباری)
رایانامه:(اجباری)
دیدگاه:

کد امنیتی:
(از چپ به راست)
https://www.instagram.com/iranastronomy/
هم اکنون