*** مقاله جدید "قلهُ اندیشیدنِ عِلم" از سری مطالب "مفاهیم پایه به زبان ساده" به قلم جناب آقای دکتر حسن بلوری از اساتید دانشگاههای برلین آلمان، که طی سالیان اخیر این وبگاه بصورت اختصاصی تقدیم علاقمندان به مطالعه نموده است را در همین وبگاه میتوانید دنبال نمایید. گروه آموزش انجمن نجوم آماتوری ایران ***    
جمعه 7 اردیبهشت 1403 | 16 شوال 1445 | 26 آوریل 2024
»
»
»
هفته نجوم 89 با آینده سازان مدرسه ستارخان

هفته نجوم 89 با آینده سازان مدرسه ستارخان
چهارشنبه 8 اردیبهشت 1389 - 02:30 | شاخه : | 7661 بازدید | 0 دیدگاه

اول اردیبهشت 89 هفته نجوم و هر روز یک مجموعه آموزشی- در راستای هدف‌های انجمن نجوم آماتوری ایران در برگزاری برنامه‌های هفته‌ی جهانی نجوم و با شعار آموزش نجوم از مهدکودک تا دانشگاه، کمیته‌ی راهبردی انجمن با برگزاری یک برنامه نجومی در دبستان ستارخان نجوم را در بین دانش‌آموزان این مدرسه در منطقه 2 تهران بردند.
در این برنامه آقای مهندس عتیقی، مدیر انجمن، ضمن ارائه توضیحاتی در مورد هفته‌ی جهانی نجوم و برنامه های انجمن به ارائه توضیحاتی در مورد سیارات منظومه شمسی و خصوصیات آنها پرداختند. در این برنامه که با حضور بیش از یکصد نفر از دانش‌آموزان و والدین آنها برگزار شد تصاویری از سیارات منظومه شمسی و دیگر پدیده‌های نجومی به نمایش درآمد و توضیحاتی در باره‌ی آنها ارائه شد. در ادامه و در بخش پرسش و پاسخ نجومی، دانش‌آموزان سوالات خود را مطرح کردند و پاسخ آنها را دریافت نمودند. سپس آقای مهندس عتیقی از صحبت‌های مطرح شده و توضیحات داده شده سوالاتی را مطرح نمودند و به 5 نفر از دانش‌آموزانی که به سوالات پاسخ درست داده‌ بودند جوایز ارزنده‌ای اهدا گردید. حضور در این جمع ما را به یاد دوستان نجومی می انداخت که طی سالیان قبل در دبستان آنها را ملاقات می کردیم و امروز در دانشگاههای کشور در رشته های مرتبط با نجوم به تحصیل علم پرداخته اند و این نشان از گام بزرگ انجمن نجوم آماتوری ایران در انجام وظیفه ترویجی است که بصورت افتخاری و بدون هیچگونه بودجه ای به انجام می رساند.
در پایان دانش‌آموزان به‌همراه والدین خود به رصد ماه که در فاز تربیع اول بود پرداخته و از جذابیت‌های آن بهره‌ مند شدند. از همراهی مسئولان محترم مدرسه ستارخان و معلمین دلسوز درس علوم این مرکز آموزشی، خانواده ها و دانش اموزان این آینده سازان ایران صمیمانه سپاسگزاریم.
سرویس خبری کمیته راهبردی انجمنمازیار بحیرایی(عکسها از مازیار بحیرایی)


اشتراک گذاری در:

بیان دیدگاه

- لطفاً نام و دیدگاه‌ خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- سایت انجمن نجوم آماتوری ایران مجاز به ویرایش ادبی دیدگاه‌ها است.
- دیدگاه‌هایی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی و موارد مغایر با قوانین کشور باشند منتشر نخواهند شد.
- دیدگاه‌ها پس از تأیید منتشر می‌شوند.
نام:(اجباری)
رایانامه:(اجباری)
دیدگاه:

کد امنیتی:
(از چپ به راست)
https://www.instagram.com/iranastronomy/
هم اکنون