*** مقاله جدید "قلهُ اندیشیدنِ عِلم" از سری مطالب "مفاهیم پایه به زبان ساده" به قلم جناب آقای دکتر حسن بلوری از اساتید دانشگاههای برلین آلمان، که طی سالیان اخیر این وبگاه بصورت اختصاصی تقدیم علاقمندان به مطالعه نموده است را در همین وبگاه میتوانید دنبال نمایید. گروه آموزش انجمن نجوم آماتوری ایران ***    
شنبه 8 اردیبهشت 1403 | 17 شوال 1445 | 27 آوریل 2024
»
»
»
روزی برای بردن تلسکوپ به میان مردم، به همین سادگی

روزی برای بردن تلسکوپ به میان مردم، به همین سادگی
جمعه 16 اردیبهشت 1401 - 15:39 | شاخه : | نويسنده : گروه آموزش کاربردی | 12917 بازدید | 0 دیدگاه
روزی برای بردن تلسکوپ به میان مردم، به همین سادگی

پیش از این به آگاهی رساندیم که شنبه ۱۷ اردیبهشت (7 ماه می 2022)، روز جهانی اخترشناسی و روزی برای تقسیم عشق به آسمان با همه در سال جاری است.
خوشبختانه با فروکش کردن پاندمی کووید ۱۹، فرصت خوبی مهیا شده تا با فاصله گرفتن از فعالیت در فضای مجازی، با بردن تلسکوپ به میان مردم، گامهای علمی ترویجی موثری برداشته شود؛ چرا که اجرای برنامه های چهره به چهره در فعالیتهای علمی ترویجی بسیار اثر بخش می باشد.
دوستان شما در انجمن نجوم آماتوری ایران از سال ۱۳۸۰ خورشیدی تا کنون، منطبق با تقویم بین المللی این مناسبت و همزمان و همصدا با جامعه جهانی برای عمومی سازی این دانش در یک روز خاص، به ترویج این دانش کهن و جذاب پرداخته اند.
از آنجا که هدف اصلی روز جهانی ستاره‌شناسی: بردن این دانش به میان مردم است؛ امسال با شعار “اخترشناسی، دانشی برای همه” به استقبال این مناسبت بین المللی می رویم و شامگاه شنبه ۱۷ اردیبهشت ماه جاری، در برنامه رصدی ترویجی انجمن نجوم آماتوری ایران که با همکاری شرکت فرودگاههای کشور و اداره کل فرودگاه بین المللی مهرآباد و ‌در محوطه باز جلو ترمینال ۱ آن فرودگاه، از ساعت ۷ عصر تا ۱۰ شب به اجرا در می آید، میزبان عموم مردم خوبمان در برنامه ای آزاد و همچون همه برنامه های علمی ترویجی انجمن بصورت رایگان هستیم.
بدیهی است، ترمینال 1 فرودگاه مهرآباد با دسترسی آسان و دائمی از طریق خط 4 مترو، از امکان مناسبی برای حضور کلیه شرکت کنندگان گرامی در این برنامه برخوردار بوده و در ضمن طبق بررسی های دقیق به عمل آمده از هواشناسی کشور، از ساعت 8 الی 10 شب این تاریخ (شنبه 17 اردیبهشت)، هوای تهران از شرایط مطلوبی برای رصد ماه که جرم دوست داشتنی و هدف برنامه های روز جهانی ستاره شناسی است، امکان مشاهده جزئیات زیادی از ماه از درون تلسکوپ با هر میزان آلودگی نوری، برخوردار خواهد بود.

طرح پوستر این برنامه از: جناب آقای مهندس محسن شبانی، مسئول بخش IT  انجمن نجوم آماتوری ایران
منبع :این خبر در سرویس علمی و دانشگاهی خبرگزاری ایسنا

نويسنده : گروه آموزش کاربردی


اشتراک گذاری در:

بیان دیدگاه

- لطفاً نام و دیدگاه‌ خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- سایت انجمن نجوم آماتوری ایران مجاز به ویرایش ادبی دیدگاه‌ها است.
- دیدگاه‌هایی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی و موارد مغایر با قوانین کشور باشند منتشر نخواهند شد.
- دیدگاه‌ها پس از تأیید منتشر می‌شوند.
نام:(اجباری)
رایانامه:(اجباری)
دیدگاه:

کد امنیتی:
(از چپ به راست)
https://www.instagram.com/iranastronomy/
هم اکنون