*** مقاله جدید "قلهُ اندیشیدنِ عِلم" از سری مطالب "مفاهیم پایه به زبان ساده" به قلم جناب آقای دکتر حسن بلوری از اساتید دانشگاههای برلین آلمان، که طی سالیان اخیر این وبگاه بصورت اختصاصی تقدیم علاقمندان به مطالعه نموده است را در همین وبگاه میتوانید دنبال نمایید. گروه آموزش انجمن نجوم آماتوری ایران ***    
شنبه 8 اردیبهشت 1403 | 17 شوال 1445 | 27 آوریل 2024
»
»
»
انتخاب ۲ فضانورد از سوی NASA و ESA برای ماموریت Crew-7

انتخاب ۲ فضانورد از سوی NASA و ESA برای ماموریت Crew-7
جمعه 5 فروردین 1401 - 23:31 | شاخه : | نويسنده : گروه آموزش کاربردی | 54905 بازدید | 0 دیدگاه
انتخاب ۲ فضانورد از سوی NASA و ESA برای ماموریت Crew-7

سرکار خانم یاسمین مقبلی (Jasmin Moghbeli) فضانورد ایرانی تبار سازمان فضایی ناسا و Andreas Mogensen  فضانورد آژانس فضایی اروپا ESA که اصالتا اهل شهر کپنهاک پایتخت دانمارک  است، به ترتیب به عنوان فرمانده و خلبان فضاپیما با مأموریت  Crew-7 شرکتSpaceX به ایستگاه فضایی بین‌المللی ISS اعزام خواهند شد.
انتظار نمی رود این ماموریت زودتر از سال ۲۰۲۳ انجام شود و در آن زمان، Crew-7 با موشک Falcon 9 شرکت SpaceX از مجتمع پرتابی 39A در مرکز فضایی کندی ناسا در فلوریدا پرتاب می گردد. خانم مقبلی، Mogensen و دیگر متخصصان این ماموریت که در آینده از سوی آزانس های فضایی اروپا و امریکا انتخاب خواهند شد، به خدمه اعزامی در ایستگاه فضایی بین المللی خواهند پیوست.
این اولین پرواز فضایی خانم مقبلی به فضا خواهد بود، ایشان در سال ۲۰۱۷ وارد سازمان فضایی ناسا شد. مقبلی اهل Baldwin نیویورک و لیسانس مهندسی هوافضا از مؤسسه فناوری ماساچوست در کمبریج ماساچوست و مدرک کارشناسی ارشد مهندسی هوافضا را از دانشکده تحصیلات تکمیلی نیروی دریایی Monterey کالیفرنیا اخذ کرده است.
شرح تصویربالا: Mogensen و مقبلی (نفرات سمت راست) مهارت کار با دوربین را برای استفاده در ایستگاه ISS، در مرکز فضایی Johnson ناسا در Houston تگزاس آموزش می بینند. اعتبار تصویر از ESA



اشتراک گذاری در:

بیان دیدگاه

- لطفاً نام و دیدگاه‌ خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- سایت انجمن نجوم آماتوری ایران مجاز به ویرایش ادبی دیدگاه‌ها است.
- دیدگاه‌هایی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی و موارد مغایر با قوانین کشور باشند منتشر نخواهند شد.
- دیدگاه‌ها پس از تأیید منتشر می‌شوند.
نام:(اجباری)
رایانامه:(اجباری)
دیدگاه:

کد امنیتی:
(از چپ به راست)
https://www.instagram.com/iranastronomy/
هم اکنون