*** مقاله جدید "قلهُ اندیشیدنِ عِلم" از سری مطالب "مفاهیم پایه به زبان ساده" به قلم جناب آقای دکتر حسن بلوری از اساتید دانشگاههای برلین آلمان، که طی سالیان اخیر این وبگاه بصورت اختصاصی تقدیم علاقمندان به مطالعه نموده است را در همین وبگاه میتوانید دنبال نمایید. گروه آموزش انجمن نجوم آماتوری ایران ***    
جمعه 7 اردیبهشت 1403 | 16 شوال 1445 | 26 آوریل 2024
»
»
»
آسمان دی ماه 1388

آسمان دی ماه 1388
سه شنبه 22 دی 1388 - 02:30 | شاخه : | 2822 بازدید | 0 دیدگاه

بیست و سوم دی : ماه درنزدیکی سیاره تیر / بامداد چهار شنبهسیاره تیر :اوایل ماه در آسمان شامگاه بسر می برد ولی رفته رفته ارتفاعش کم شد و آسمان شامگاه را ترک نمود و از 15 دی ماه وارد آسمان صبحگاه گردید . سپس فاصله اش روز به روز از افق جنوب شرق بیشتر شده و شرایط رصدی مناسبی در آسمان صبحگاه تا پایان ماه پیدا می کند . تیر در تمام طول  این ماه در صورت کماندار بسر  برد . ( قدرظاهری 0/2 + )
بیست و هشتم دی : ماه در نزدیکی سیاره برجیس / شامگاه دوشنبهبرجیس : شامگاهی است و پس از غروب خورشید در بالای افق جنوب غرب قرار دارد . اوایل ماه از بزغاله وارد آبریز شد و روند کاهش ارتفاع آن همچنان ادامه خواهد داشت . ( قدرظاهری : 2- )سی ام دی : ماه در نزدیکی سیاره اورانوس / شامگاه چهارشنبهاورانوس : این ماه نیز شامگاهی است و پس از تاریک شدن آسمان در بالای افق جنوب شرق قرار گرفته . در طول ماه کمی بطرف غرب متمایل شد. اورانوس اواخر ماه آبریز را ترک می کند و وارد محدوده ی صورت ماهی می شود . ( قدرظاهری : 5/8 + )بررسی رصدی و مطالعه کاربردی  اخبار آسمان شما را بیش از پیش با دانش کهن ستاره شناسی آشنا خواهد نمود.همه ماهه اطلاعات مربوط به اخبار آسمان ماه را در خبرنامه انجمن بصورت مرتب دریافت خواهید کرد.
استخراج از: سرویس علمی انجمنپدرام محمد طاهری


اشتراک گذاری در:

بیان دیدگاه

- لطفاً نام و دیدگاه‌ خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- سایت انجمن نجوم آماتوری ایران مجاز به ویرایش ادبی دیدگاه‌ها است.
- دیدگاه‌هایی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی و موارد مغایر با قوانین کشور باشند منتشر نخواهند شد.
- دیدگاه‌ها پس از تأیید منتشر می‌شوند.
نام:(اجباری)
رایانامه:(اجباری)
دیدگاه:

کد امنیتی:
(از چپ به راست)
https://www.instagram.com/iranastronomy/
هم اکنون