*** مقاله جدید "قلهُ اندیشیدنِ عِلم" از سری مطالب "مفاهیم پایه به زبان ساده" به قلم جناب آقای دکتر حسن بلوری از اساتید دانشگاههای برلین آلمان، که طی سالیان اخیر این وبگاه بصورت اختصاصی تقدیم علاقمندان به مطالعه نموده است را در همین وبگاه میتوانید دنبال نمایید. گروه آموزش انجمن نجوم آماتوری ایران ***    
جمعه 7 اردیبهشت 1403 | 16 شوال 1445 | 26 آوریل 2024
»
»
»
اساتید دلسوز و دانشجویان مشتاق

اساتید دلسوز و دانشجویان مشتاق
سه شنبه 17 دی 1387 - 21:03 | شاخه : | 3095 بازدید | 0 دیدگاه
پیرو درخواست مسئولان محترم دانشگاه آزاد اسلامی ورامین – پیشوا  مبنی بر برگزاری شب نجومی جهت دانشجویان گروه فیزیک آن دانشگاه ، برنامه جذابی در روز پنج شنبه سوم خرداد ماه جاری با حضور مدیریت و کارشناسان انجمن به اجرا در آمد.در این برنامه دانشجویان با استفاده از تلسکوپ 10  اینچ Meade   همراه با فیلترهای خاص ،CCD  ،کامپیوتر وآداپتورهای مختلف عکاسی به شناخت اجرام اعماق آسمان و مطالعه بر روی ساختار آنها پرداختند.در این برنامه برای دانشجویان مبتدی نجوم ، آموزش صورتهای فلکی و پخش فیلمهای آموزشی در نظر گرفته شده بود.
پرسش و پاسخ نجومی،صحبت در مورد جذابیت آسمان و نجوم آماتوری ،نقش دانشجویان فیزیک در تحقیق ، پژوهش وتولید علم داخلی در حوزه ستاره شناسی، Slide show  وبرخی برنامه های جنبی از دیگر فعالیتهای این شب آسمانی بود.
اساتید حاضر در برنامه و دانشجویانی که در سال گذشته نیز چنین برنامه ای را با گروه دیگری تجربه کرده و تنها تا پاسی از شب به رصد پرداخته بودند ، برنامه امسال را بسیار مفیدتر توصیف نموده و از تلاش خستگی ناپذیر کارشناسان حاضر در برنامه و امکانات رصدی ویژه ،تشکر و قدر دانی نمودند. این برنامه تا طلوع مهر تابان با حضور تمامی شرکت کنندگان  ادامه یافت و با دمیدن صبح علاقمندان آسمان با یکدیگر خداحافظی و با امید به اجرای برنامه مفید مطالعاتی دیگر با آسمان و این شب پر خاطره بدرود گفتند.
 


اشتراک گذاری در:

بیان دیدگاه

- لطفاً نام و دیدگاه‌ خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- سایت انجمن نجوم آماتوری ایران مجاز به ویرایش ادبی دیدگاه‌ها است.
- دیدگاه‌هایی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی و موارد مغایر با قوانین کشور باشند منتشر نخواهند شد.
- دیدگاه‌ها پس از تأیید منتشر می‌شوند.
نام:(اجباری)
رایانامه:(اجباری)
دیدگاه:

کد امنیتی:
(از چپ به راست)
https://www.instagram.com/iranastronomy/
هم اکنون