»
»
»
انتخاب نام برای هدف بعدی فضاپیمای افقهای نو

انتخاب نام برای هدف بعدی فضاپیمای افقهای نو
يكشنبه 28 آبان 1396 - 11:13 | شاخه : | مترجم : نگار قاسمی | 14075 بازدید | 0 دیدگاه
انتخاب نام برای هدف بعدی فضاپیمای افقهای نو

کاوشگری که در سال 2015 از طریق پلوتو به ورای منظومه خورشیدی پرتاب شد، به سمت 2014 MU69 در  کمربند کوئیپر رهسپار شده است. ناسا و تیم فضاپیمای افقهای نو قصد دارند از شما برای نامگذاری این جرم با نام مستعار کمک بگیرند.


تصویر هنری بالا: فضاپیمای افقهای نو ناسا در حال عبور از فراز 2014 MU69 - ممکن است 2 جرم باشند که به دور یکدیگر در چرخش هستند –  فضاپیما در تاریخ 1 ژانویه 2019 به آن میرسد. تصویر از طریق کارلوس هرناندز / ناسا.

افقهای نو کاوشگری است که از کنار پلوتو و قمرهایش در تابستان سال 1394(جولای 2015 میلادی) گذشت، تا برای همیشه درک ما از این دنیاهای دور را تغییر دهد. اکنون این فضاپیما بر روی هدف بعدی خود درچند میلیارد مایل آن طرف تر (1.6 میلیارد کیلومتر) از پلوتو متمرکز شده و روز اول سال 2019 به آن میرسد. این هدف بعدی - یک جرم کمربند کوئیپر که به نام 2014 M69 -  در اثر پنهان شدن و یا عبور از مقابل برخی ستاره ها و تغییر و افت نور آن ستارگان، در تابستان گذشته در رسانه ها خبرساز شد. تجزیه و تحلیل نور 2014 MU69  شکل عجیب و غریبی را نشان داد. این جرم ممکن است بسیار کشیده و یا دو عنصر مجزا باشد - شاید یک جفت چرخشی دو گانه یا یک جفت در تماس (با هم)- که کل ابعاد کوچک آن تنها حدود 12 مایل (20 کیلومتر) می باشد. دوشنبه 15 آبان(6 نوامبر 2017) تیم تحقیقاتی در اعلامیه دیگری  اعلام کرد که به دنبال ایده های شما در مورد نام رسمی 2014 MU69 می باشد.

موسسه SETI در Mountain Viewکالیفرنیا میزبان کمپین نامگذاری است که توسط  ماکر شولتر ، عضو گروه علمی افقهای نو، رهبری می شود.

برای دیدن اسامی که در حال حاضر در حال بررسی هستند، به وب سایت بروید . بازدیدکنندگان سایت همچنین می توانند به اسم مورد علاقه خود برای این جرم رأی دهند یا نامزدهای مورد نظر خود را از بین نامهای مجود در سایت انتخاب کنند که فکر می کنند باید به رای گیری اضافه شوند. شولتر در بیانیه ای گفت:

این کمپین برای همه باز است. ما امیدواریم که کسی نام دقیق و الهام بخشی برای MU69 پیشنهاد کند.

این کمپین در ساعت 23:30 روز  جمعه 10 آذر 1396(اول دسامبر2017) بسته خواهد شد .  ناسا و تیم جدید افقهای نو، رای دهندگان برتر را بررسی خواهند کرد و انتخاب خود را در اوایل ژانویه 2018( دیماه امسال) اعلام خواهند کرد.


عکس بالا، 2 شکل محتمل برای 2014 MU69 هستند. این ممکن است بسیار بلند و طولی تا 30 کیلومتر (همانطور که در سمت چپ نشان داده شده است) یا یک بدن دوتایی که هر یک از آنها حدود 15 تا 20 کیلومتر طول دارند. تصویر از طریق ناسا / JHU-APL / SwRI / الکس پارکر.

آلن استرن، ایده پرداز اصلی افقهای نو در  موسسه تحقیقات جنوب غربی در بولدر کلرادو گفت:

افقهای نو همواره در پی اکتشاف محض بوده است و نور را در دنیاهای جدیدی که ما پیش از این هرگز ندیده ایم می تاباند. برخورد نزدیک ما با MU69 یک فصل دیگر را به ماموریت آن اضافه می کند. ما هیجان زده منتظر انتخاب نام از طرف عموم مردم هستیم تا به ما کمک کنند و این کاوشگر با پرواز هیجان انگیز در فضاهای جدید و دور افتاده به کشفیات الهام بخش خود ادامه دهد.

شولتر نیز افزود:

بسیاری از اشیاء کمربند کوئیپر پیش از اینکه اسم رسمی برای آنها پیشنهاد شود، در ابتدا نام غیر معمول دارند. پس از پرواز، هنگامی که ما در مورد این دنیای جالب توجه بیشتر می دانیم، ما و ناسا با اتحادیه بین المللی ستاره شناسی بر روی نامگذاری رسمی MU69 کار خواهیم کرد.

تا آن زمان، ما هیجان زده می شویم تا مردم را به این ماموریت برده و با عبور شگفت انگیز در شب سال نو و سال نو، سال 2019 میلادی (زمستان 1397) کشف آنچه این جرم خواهد بود را با آنها  به اشتراک بگذاریم!


فضاپیمای افقهای نو، که از سیستم خورشیدی خارج شده، ماموریت گسترده ای برای 2014 MU69 دارد. ستاره شناسان در تلاش برای شناخت همه چیز در مورد این جسم کوچک کمربندکوئیپر، قبل از ملاقات این فضاپیما در اول ژانویه 2019(11 دیماه 1397) هستند.

منبع :مقاله تحلیلی خبرنامه ارسالی از وبسایت Earthsky



اشتراک گذاری در:

بیان دیدگاه

- لطفاً نام و دیدگاه‌ خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- سایت انجمن نجوم آماتوری ایران مجاز به ویرایش ادبی دیدگاه‌ها است.
- دیدگاه‌هایی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی و موارد مغایر با قوانین کشور باشند منتشر نخواهند شد.
- دیدگاه‌ها پس از تأیید منتشر می‌شوند.
نام:(اجباری)
رایانامه:(اجباری)
دیدگاه:

کد امنیتی:
(از چپ به راست)
https://www.instagram.com/iranastronomy/
هم اکنون