»
»
»
منشا صدا‌های عجیب و غریب آسمانی چیست؟!

منشا صدا‌های عجیب و غریب آسمانی چیست؟!
جمعه 10 شهریور 1396 - 11:09 | شاخه : | منبع : خبرگزاری میزان | 7028 بازدید | 0 دیدگاه
منشا صدا‌های عجیب و غریب آسمانی چیست؟!

در گفت و گو با خبرگزاری میزان مطرح شد

منشا صدا‌های عجیب و غریب آسمانی چیست؟/فیلم‌های منتشر شده ساختگی است/ ممکن است عده‌ای دست به شوخی بزنند/ ناسا هیچ خبری از این صدا‌ها نداده است

خبرگزاری میزان- رئیس انجمن نجوم آماتوری ایران گفت: پس از بررسی ها مشخص شد صدای گوش خراشی که ادعا می شود در آستارا و چند منطقه دیگر شنیده شده است، مبنای علمی و نجومی ندارد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری میزان، از روز گذشته فیلمی در فضای مجازی دست به دست می شود که در آن ادعا شده صداهایی عجیب و و ترسناک در یکی از روستاهای آستارا شنیده شده است.

این فیلم به یکی از موضوعات داغ فضای مجازی در 24 ساعت گذشته تبدیل شد، به طوری که تحلیل ها و مطالب مختلفی در این زمینه منتشر شد، تا جایی که امروز نیز فیلم‌های ادعایی دیگری با همان صدا در مکان های مختلف منتشر شده است.

در همین زمینه، مسعود عتیقی در گفت و گو با خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری میزان، در مورد فیلم‌های منتشر شده از صداهای ناشناخته و گوش خراش در اظهار داشت: صداهای شنیده شده به هیچ وجه منشا آسمانی و جوی ندارد. اینکه گفته می شود ناسا از شنیده شدن صداهایی اینچنین خبر داده بود، دروغ محض است و هیچ زمانی ناسا چنین موضوعی را مطرح نکرده است.

وی ادامه داد: برخی مدعی هستند این صداها در اروپا و استرالیا هم شنیده شده است اما در آن مناطق هم ممکن است افرادی دست به شوخی بزنند.

رئیس انجمن نجوم آماتوری ایران با بیان اینکه در دانش نجوم و اخترشناسی چنین موضوعی تاکنون رخ نداده و از نظر ما این موضوع مردود است، تاکید کرد: اگر چنین موضوعی واقعیت داشت، باید در طول تاریخ حداقل یک بار دیگر رخ داده و به ثبت می رسید. به نظر می رسد این فیلم ساختگی باشد.

عتیقی گفت: تاریخ فیلم متعلق به 10 روز قبل است. چرا در این مدت هیچ خبری در این رابطه منتشر نشده و هیچکدام از اهالی مورد وثوق تاکنون شنیده شدن صدا را تائید نکرده اند.

وی با رد کردن ارتباط این صدا با فرازمینی ها، افزود: اگر در کنار یک دریاچه شیپوری مانند ووزلا را به صدا در بیاوریم، می توان در دامنه کوه این صدا را شنید. به نظر می رسد این موضوع بیشتر شبیه یک شوخی است.

منبع :خبرگزاری میزان



اشتراک گذاری در:

بیان دیدگاه

- لطفاً نام و دیدگاه‌ خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- سایت انجمن نجوم آماتوری ایران مجاز به ویرایش ادبی دیدگاه‌ها است.
- دیدگاه‌هایی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی و موارد مغایر با قوانین کشور باشند منتشر نخواهند شد.
- دیدگاه‌ها پس از تأیید منتشر می‌شوند.
نام:(اجباری)
رایانامه:(اجباری)
دیدگاه:

کد امنیتی:
(از چپ به راست)
https://www.instagram.com/iranastronomy/
هم اکنون