»
»
»
گزارش روز و هفته ی ستاره شناسی در ساری

گزارش روز و هفته ی ستاره شناسی در ساری
دوشنبه 19 تیر 1396 - 23:23 | شاخه : | نويسنده : سرکار خانم افسانه ابری | 6626 بازدید | 0 دیدگاه
گزارش روز و هفته ی ستاره شناسی در ساری

هر چند مدتی است که از برگزاری برنامه های روز و هفته ستاره شناسی در کشور می گذرد اما با دریافت گزارش دوستان نجومی فعال در کانون پرورش فکری مرکز استان مازندران، بر آن شدیم تا در راستای اطلاع رسانی مناسب و اشاعه فرهنگ این گامهای علمی ترویجی در سراسر این مرز پر گهر، به انعکاس این فعالیتهای آسمانی در استان سرسبز مازندران و شهر زیبای ساری بپردازیم:

مرکز نجوم اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مازندران به مناسبت هفته ی ستاره شناسی، در تاریخ 13 و 14 اردیبهشت 96 همراه با گروه های نجومی سراسر کشور، مفتخر بود برنامه های ویژه ای را برای دانش آموزان و اعضای مراکز 3 گانه ی کانون پرورش فکری ساری برگزار کند.

با توجه به اینکه شعار امسال از طرف انجمن بین المللی ستاره شناسی سال خورشید گرفتگی نامگذاری شده است، محوریت برنامه ها، خورشید و خورشید گرفتگی بوده است.

برنامه های اجرایی شامل پخش انیمیشن و نماهنگ های زیبای نجومی، پرسش و پاسخ، نمایش خلّاقِ خورشیدگرفتگی توسط دانش آموزان ، رصد خورشید و سخنرانی با موضوعیت خورشید و خورشید گرفتگی بوده است. همچنین در پایان، بروشورهای آموزشی درمورد خورشید گرفتگی خدمت حاضرین تقدیم شد.

*روز ستاره شناسی:

همچنین به بهانه روز جهانی ستاره شناسی، در بعدازظهر روز پنج شنبه 14 اردیبهشت 96، این مرکز، با همکاری باشگاه نجوم ساری و انجمن علمی فیزیک دانشگاه مازندران، اقدام به برگزاری برنامه های متنوعی از قبیل رصد خورشید، غرفه ی کودکان و نوجوانان (کاردستی، نقاشی، رنگ آمیزی و ...)، نمایشگاه محصولات نجومی، انجام آزمایش های جذاب فیزیکی و نجومی، پرسش و پاسخ و عکس با لباس فضانوردی نموده و در طول برنامه، خدمت بازدیدکنندگان بروشورهای آموزشی خورشید گرفتگی ارائه شد. این برنامه از ساعت 15 آغاز شد و تا ساعت 21 ادامه داشت.

لازم به ذکر است به دلیل ابری شدن هوا، صرفا یک ساعت امکان رصد خورشید داشتیم و برنامه ی رصد شبانه و ساخت ساعت آفتابی امکان اجرا نداشت.



اشتراک گذاری در:

بیان دیدگاه

- لطفاً نام و دیدگاه‌ خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- سایت انجمن نجوم آماتوری ایران مجاز به ویرایش ادبی دیدگاه‌ها است.
- دیدگاه‌هایی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی و موارد مغایر با قوانین کشور باشند منتشر نخواهند شد.
- دیدگاه‌ها پس از تأیید منتشر می‌شوند.
نام:(اجباری)
رایانامه:(اجباری)
دیدگاه:

کد امنیتی:
(از چپ به راست)
https://www.instagram.com/iranastronomy/
هم اکنون