»
»
»
رویدادهای آسمانی نیمه دوم اردیبهشت

رویدادهای آسمانی نیمه دوم اردیبهشت
يكشنبه 17 اردیبهشت 1396 - 13:40 | شاخه : | منبع : سرویس علمی خبرگزاری ایرنا | 12635 بازدید | 2 دیدگاه
رویدادهای آسمانی نیمه دوم اردیبهشت

آسمان همواره آبستن حوادث مختلفی است که برخی از آنها برای آماتورهای این رشته و عکاسان نجومی مورد توجه وعلاقمندی است. ضمن پوزش از عدم انعکاس اخبار نجومی نیمه اول اردیبهشت ماه، توجه شما را به رخدادهای نیمه دوم به نقل از خبرگزاری رسمی کشور ایرنا جلب می نماید. سالیان متمادی است از سوی این مرکز کشوری و با هدف توسعه دانش آسمانی ستاره شناسی، همکاری صمیمانه ای با رسانه های دیداری، شنیداری، نوشتاری و مجازی رسمی و همچنین خبرگزاریهای رسمی کشور و از جمله ایرنا انجام می شود؛ امید است مقبول افتد.

تهران-ایرنا-مدیرانجمن نجوم آماتوری ایران گفت: درنیمه دوم اردیبهشت شاهد پدیده های آسمانی مختلفی از جمله هم نشینی ماه و مشتری، ماه بدر، هم نشینی کیوان و ماه و قرار گرفتن ماه در اوج زمینی خواهیم بود.

-        مهندس مسعود عتیقی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار علمی ایرنا گفت: ساعت 1:54 بامداد دوشنبه 18 اردیبهشت غول خانواده خورشیدی سیاره برجیس (مشتری) 2.1 درجه جنوب ماه خواهد بود که به این پدیده قران (هم نشینی) ماه و مشتری می گویند.

از آنجا که دانش اخترشناسی در ادبیات کشورمان ریشه دارد، در اشعار شاعران بنام از جمله حضرت مولانا، حافظ، نظامی و ... اشارات زیادی به مفاهیم و موضوعات نجومی شده است از جمله حضرت حافظ  می فرمایند:

گفتم که خواجه کی به سر حجله می رود

گفت آن زمان که مشتری و مه قِران کنند


- وی افزود: ساعت 2:13 دقیقه بامداد پنجشنبه 21 اردیبهشت ماه به وضعیت بدر یا همان ماه کامل خواهد رسید.

-          جمعه  22  اردیبهشت 21 دقیقه پس از نیمه شب ماه در اوج زمینی قرار می گیرد که 406 هزار و 212 کیلومتر با زمین فاصله خواهد داشت.
-  عتیقی خاطر نشان کرد: ساعت 3:37 دقیقه بامداد یکشنبه 24 اردیبهشت سیاره زیبا و حلقه برگردن کیوان (زحل) 3.1 درجه جنوب ماه خواهد بود

-          سه روز بعد یعنی چهارشنبه شب 27 اردیبهشت سیاره تیز پای خانواده خورشیدی ' سیاره تیر' ساعت 3:30 دقیقه پس از نیمه این شب به بیشترین کشیدگی غربی خود رسیده و 25.8 درجه با مهر تابان جدایی خواهد داشت و بهترین شرایط رصد این جرم در بامداد پنجشنبه 28 اردیبهشت خواهد بود.
-  به گفته مدیر انجمن نجوم آماتوری، جمعه 29 اردیبهشت ساعت 5:03 دقیقه بامداد ماه به وضعیت تربیع آخر می رسد و در ساعت 6 صبح  این روز کره ماه به گره نزولی رسیده و به پایین صفحه مداری زمین می خزد و به این ترتیب وقایع آسمانی دومین ماه بهار 96 به پایان می رسد.

منبع :سرویس علمی خبرگزاری ایرنا



اشتراک گذاری در:

دیدگاه‌ها

خسرو امیرشاهی
(مهمان)
دوشنبه 25 اردیبهشت 1396 - 16:23

چرا در این قسمت از رویدادهای مقارنه ها یا مقابله ها آماری نیست؟
گروه آموزش کاربردی
(مهمان)
دوشنبه 25 اردیبهشت 1396 - 23:23

دوست عزیز ضمن تشکر از توجه شما به این بخش خاص؛ همانگونه که در تیتر این مطلب آمده است، این رویدادها باقیمانده وقایع نجومی اردیبهشت ماه می باشد و بدیهی است در صورت وجود خبر مقارنه و یا مقابله مهم، این خبر نیز درج میشد؛ که اینگونه نبوده است.

موفق باشید

بیان دیدگاه

- لطفاً نام و دیدگاه‌ خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- سایت انجمن نجوم آماتوری ایران مجاز به ویرایش ادبی دیدگاه‌ها است.
- دیدگاه‌هایی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی و موارد مغایر با قوانین کشور باشند منتشر نخواهند شد.
- دیدگاه‌ها پس از تأیید منتشر می‌شوند.
نام:(اجباری)
رایانامه:(اجباری)
دیدگاه:

کد امنیتی:
(از چپ به راست)
https://www.instagram.com/iranastronomy/
هم اکنون