*** مقاله جدید "قلهُ اندیشیدنِ عِلم" از سری مطالب "مفاهیم پایه به زبان ساده" به قلم جناب آقای دکتر حسن بلوری از اساتید دانشگاههای برلین آلمان، که طی سالیان اخیر این وبگاه بصورت اختصاصی تقدیم علاقمندان به مطالعه نموده است را در همین وبگاه میتوانید دنبال نمایید. گروه آموزش انجمن نجوم آماتوری ایران ***    
جمعه 7 اردیبهشت 1403 | 16 شوال 1445 | 26 آوریل 2024

دختران آسمانی
چهارشنبه 12 اسفند 1394 - 21:34 | شاخه : | نويسنده : روابط عمومی سرای محله | 5834 بازدید | 0 دیدگاه
دختران آسمانی

کارگاه ستاره شناسی با همکاری انجمن نجوم آماتوری ایران و سرای محله جنت آباد مرکزی، در روز دوشنبه 19 بهمن از ساعت 10 تا 12 در سرای محله برگزار گردید. شرکت کنندگان در این کارگاه دانش آموزان دبیرستان دخترانه دوره اول و دوم دبیرستان بودند.تعداد شرکت کنندگان 70 نفر در رده سنی 12 تا 17 سال قرار داشتند.
این برنامه با سخنان مدیرمحترم انجمن نجوم آماتوری ایران، جناب آقای مهندس عتیقی آغاز گردید و ایشان به طرح مباحث مهم در این حوزه پرداختند، سپس تصاویر متنوعی از آسمان شب و زیبایهای آسمان و همچنین مهمترین فعالیتهای صورت گرفته در این زمینه باتوضیحات تفضیلی ارائه گردید. درادامه شرکت کنندگان سوالات خود رامطرح نموده و مدیرمحترم انجمن ضمن پاسخگویی به سوالات آنان به چندنفر هدایایی نجومی(کتاب و نرم افزار) به رسم یادبود تقدیم نمودند. در پایان این کارگاه شرکت کنندگان ضمن آشنایی با تلسکوپ و لوازم رصد آسمان، با تلسکوپ به رصد آسمان پرداختند.

این کارگاه علمی کاربردی بسیار مورد توجه شرکت کنندگان قرار گرفته و ضمن اظهار رضایت بسیار، بر مطالب بسیار مفید ارائه شده در این برنامه اشاره داشتند و خواستار برگزاری برنامه ­های مشابه در این زمینه بودند. از جمله اهداف برگزاری این برنامه آشنا نمودن و بالابردن آگاهی شهروندان و علاقه مندان به این رشته می باشد و امیدواریم در آینده نزدیک شاهد برگزاری هر چه گسترده تر اینگونه برنامه ها و کلاسهای آموزشی دراین زمینه در این سرای محله و  در سطح مدارس منطقه باشیم.

لازم به ذکر است که بر اساس توافقنامه فی مابین بین انجمن نجوم آماتوری ایران و سرای محله جنت آباد مرکزی، برنامه های آتی این مجموعه در زمینه دانش ستاره شناسی، با هماهنگی و همکاری انجمن به اجرا در خواهد آمد.

روابط عمومی سرای محله جنت آباد مرکزی



اشتراک گذاری در:

بیان دیدگاه

- لطفاً نام و دیدگاه‌ خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- سایت انجمن نجوم آماتوری ایران مجاز به ویرایش ادبی دیدگاه‌ها است.
- دیدگاه‌هایی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی و موارد مغایر با قوانین کشور باشند منتشر نخواهند شد.
- دیدگاه‌ها پس از تأیید منتشر می‌شوند.
نام:(اجباری)
رایانامه:(اجباری)
دیدگاه:

کد امنیتی:
(از چپ به راست)
https://www.instagram.com/iranastronomy/
هم اکنون