*** مقاله جدید "قلهُ اندیشیدنِ عِلم" از سری مطالب "مفاهیم پایه به زبان ساده" به قلم جناب آقای دکتر حسن بلوری از اساتید دانشگاههای برلین آلمان، که طی سالیان اخیر این وبگاه بصورت اختصاصی تقدیم علاقمندان به مطالعه نموده است را در همین وبگاه میتوانید دنبال نمایید. گروه آموزش انجمن نجوم آماتوری ایران ***    
جمعه 7 اردیبهشت 1403 | 16 شوال 1445 | 26 آوریل 2024
»
»
»
احتمال وجود کلاهک یخی در پلوتو

احتمال وجود کلاهک یخی در پلوتو
دوشنبه 14 اردیبهشت 1394 - 13:56 | شاخه : | منبع : خبرگزاری مهر | 9206 بازدید | 0 دیدگاه
احتمال وجود کلاهک یخی در پلوتو



کاوشگر «افق‌های جدید» تصاویر متفاوتی را از فاصله نزدیک با پلوتو به زمین ارسال کرده که کارشناسان ناسا حدس می زنند این تصاویر مربوط به وجود کلاهک های یخی در پلوتو باشد.

کاوشگر New Horizons در اواسط ماه جولای نگاه نزدیکی با پلوتو داشته و حاصل این دیدار نزدیک ارسال تصاویر متفاوتی به زمین بوده تا گامی در حل معمای پلوتو باشد. پلوتو جزو اجرام آسمانی است که به دلیل فاصله زیاد از زمین تاکنون کمتر شناخته شده و همچنان در هاله ای از ابهام قرار دارد.

این کاوشگر تصاویری از نقاط روشن و متفاوتی را که در حوالی یک از قطب های این سیاره بوده را به زمین ارسال کرده که از پیچیدگی این سیاره خبر می‌دهد.

این موضوع در حالی است که  کاوشگر New Horizons ماه گذشته اولین تصویر رنگی خود را از پلوتو و در فاصله ای در حدود ۱۱۵ میلیون کیلومتری به زمین ارسال کرده بود تا کارشناسان هر چه بیشتر با این سیاره کوتوله آشنا شوند.



اشتراک گذاری در:

بیان دیدگاه

- لطفاً نام و دیدگاه‌ خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- سایت انجمن نجوم آماتوری ایران مجاز به ویرایش ادبی دیدگاه‌ها است.
- دیدگاه‌هایی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی و موارد مغایر با قوانین کشور باشند منتشر نخواهند شد.
- دیدگاه‌ها پس از تأیید منتشر می‌شوند.
نام:(اجباری)
رایانامه:(اجباری)
دیدگاه:

کد امنیتی:
(از چپ به راست)
https://www.instagram.com/iranastronomy/
هم اکنون