»
»
»
سه ایرانی در میان صد نامزد سفر به مریخ

سه ایرانی در میان صد نامزد سفر به مریخ
شنبه 5 اردیبهشت 1394 - 20:02 | شاخه : | مترجم : مریم رضازاده | 8510 بازدید | 0 دیدگاه
سه ایرانی در میان صد نامزد سفر به مریخ
سه ایرانی در میان صد نامزد سفر بی بازگشت به مریخ

پروژه «مارس وان» اعلام کرد برای پروژه شروع زندگی بشری در مریخ، ۲۰۰ هزار تن دواطلب شده‌اند که از میان دواطلبان، ۱۰۰ تن انتخاب خواهند شد. داوطلبان این پروژه آگاه هستند که ممکن است این سفری باشد که هیچ‌گاه بازگشتی به کره زمین درکار نخواهد بود.

طبق اعلام رسمی پروژه «مارس وان»، مریخ یک، برای پروژه نهایی، ۵۰ زن و ۵۰ مرد انتخاب می‌شوند تا اولین مجموعه حیات بشری در کره مریخ را آغاز کنند.

در میان دواطلبان، سه ایرانی هم حضور دارند. یکی از آن‌ها، «الهه نوری» ۲۱ ساله و دانشجوی معماری است که علاقمند به ستاره‌شناسی وعلوم کهکشان‌ها است.  صادق مدرسی ۳۰ ساله که در رشته زیست شناسی تحصیل کرده و سعید قندهاری ۳۴ ساله، که به نیوزیلند مهاجرت کرده، دو دواطلب دیگر هستند.

طبق اعلام پروژه هلندی و غیرانتفاعی «مارس وان»، در میان منتخبان نهایی و به لحاظ ملیت، ۳۹ تن از قاره آمریکا، ۳۱ تن از اروپا، ۱۶ تن از قاره آسیا، هفت تن از آفریقا و هفت تن از اقیانوسیه انتخاب حضور خواهند داشت. طیف سنی این افراد هم متنوع است. جوانترین آن‌ها «زاسکیا» ۲۰ ساله و از بولیوی است و مسن‌ترین هم رجینالد از پاکستان که ۶۰ سال دارد.

این گروه قرار است در مریخ زندگی کرده و در صورت موفقیت در رسیدن به مقصد و برپایی اولین کلونی انسانی در مریخ، همان‌‌جا هم زندگی خود را به پایان برسانند. پس از این که پروژه «مارس وان» اعلام کرد تا سال ۲۰۲۵ می‌خواهد این کلونی را مریخ عملی کند، نزدیک به ۲۰۰ هزار تن برای آن دواطلب شدند.

مسؤولین این پروژه در دسامبر سال ۲۰۱۳ اعلام کرد از میان این افراد یک هزار و ۵۸ تن را انتخاب کرده و در مرحله بعد که روز ۲۸ بهمن اعلام شد، از میان دواطلبان ۶۶۰ تن را در مرحله بعدی انتخاب کرده است. دست آخر قرار است یکصد دواطلب نهایی انتخاب شود.

گروه «مارس وان» برای شروع این کمپین، روی سایت «ایندی گوگو» شروع به تبلیغ کرده و گفت برای انجام آن قصد دارد ۴۰۰ هزار دلار جمع‌آوری کند. کمپین این گروه توانست حدود ۳۰۰ هزار دلار جمع‌آوری کند. حالا برای پیدا کردن بودجه، این گروه در حال بررسی یک برنامه یا شوی تلویزیونی و فروش حقوق آن به یک یا چند شبکه تلویزیونی است.

در این برنامه تلویزیونی، مراحل انتخاب ۱۰۰ دواطلب نهایی قرار است مانند یک شوی تلویزیونی مشابه واقعی – Reality TV – تهیه شده و درآمد آن صرف این پروژه شود. مارس وان اعلام کرده امیدوار است در سال جاری میلادی، ۲۰۱۵ بتواند انتخاب نهایی ۱۰۰ دواطلب این پروژه را اجرا کند.

منبع: Gizmag - itradar.ir



اشتراک گذاری در:

بیان دیدگاه

- لطفاً نام و دیدگاه‌ خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- سایت انجمن نجوم آماتوری ایران مجاز به ویرایش ادبی دیدگاه‌ها است.
- دیدگاه‌هایی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی و موارد مغایر با قوانین کشور باشند منتشر نخواهند شد.
- دیدگاه‌ها پس از تأیید منتشر می‌شوند.
نام:(اجباری)
رایانامه:(اجباری)
دیدگاه:

کد امنیتی:
(از چپ به راست)
https://www.instagram.com/iranastronomy/
هم اکنون