*** مقاله جدید "قلهُ اندیشیدنِ عِلم" از سری مطالب "مفاهیم پایه به زبان ساده" به قلم جناب آقای دکتر حسن بلوری از اساتید دانشگاههای برلین آلمان، که طی سالیان اخیر این وبگاه بصورت اختصاصی تقدیم علاقمندان به مطالعه نموده است را در همین وبگاه میتوانید دنبال نمایید. گروه آموزش انجمن نجوم آماتوری ایران ***    
جمعه 7 اردیبهشت 1403 | 16 شوال 1445 | 26 آوریل 2024
»
»
»
کفش‌های جدید ناسا به فضا رفت

کفش‌های جدید ناسا به فضا رفت
دوشنبه 12 خرداد 1393 - 11:37 | شاخه : | منبع : ایسنا | 4523 بازدید | 0 دیدگاه
کفش‌های جدید ناسا به فضا رفت
صندل‌های ForceShoe

کفش‌های جدید ناسا با هدف ارائه درک‌ بهتر چگونگی آسیب‌رسانی وزنه‌های ورزشی سنگین به بدن فضانوردان، به تازگی به ایستگاه بین‌المللی فضایی فرستاده شده‌اند.

صندل‌های ForceShoe به عنوان سیستم اندازه‌گیری های‌تک و به همراه «ابزار تمرین مقاومتی پیشرفته» (Ared) آژانس بین‌المللی فضایی عمل خواهند کرد.

ابزار Ared به فضانوردان کمک می‌کند تمرین‌های وزنی را برای حفظ جرم ماهیچه و استخوان‌ها هنگام قرارگرفتن در ریزگرانش اجرا کنند.

این ابزار به دانشمندان ناسا بازدهی‌های سلامتی مطلوبی از بدن خدمه ارائه داده اما هنوز پیشرفت‌های بیشتری باید برای درک اثرات این تمرین روی سلامتی و عضله فضانوردان صورت گیرد و کفش‌های ForceShoe می‌توانند در این حوزه مؤثر باشند.

با استفاده از این کفش‌ها، محققان اثر وزنه‌های تمرینی و نیروهای واکنشی زمینی روی فضانوردان را اندازه‌گیری می‌کنند. کفش‌ها نیروهای وارده به فضانورد را اندازه‌گیری می‌کنند و گشتاور اعمال‌شده به زیر پاهای وی به هنگام تمرین Ared را نیز آشکارسازی می‌کنند.

ارتقای درک دانشمندان از عملکرد در ریزگرانش به خلق ابزار فضایی بهتری منجر می‌شود که استحکام عضله و استخوان را ارتقا می‌بخشد.



اشتراک گذاری در:

بیان دیدگاه

- لطفاً نام و دیدگاه‌ خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- سایت انجمن نجوم آماتوری ایران مجاز به ویرایش ادبی دیدگاه‌ها است.
- دیدگاه‌هایی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی و موارد مغایر با قوانین کشور باشند منتشر نخواهند شد.
- دیدگاه‌ها پس از تأیید منتشر می‌شوند.
نام:(اجباری)
رایانامه:(اجباری)
دیدگاه:

کد امنیتی:
(از چپ به راست)
https://www.instagram.com/iranastronomy/
هم اکنون