*** مقاله جدید "قلهُ اندیشیدنِ عِلم" از سری مطالب "مفاهیم پایه به زبان ساده" به قلم جناب آقای دکتر حسن بلوری از اساتید دانشگاههای برلین آلمان، که طی سالیان اخیر این وبگاه بصورت اختصاصی تقدیم علاقمندان به مطالعه نموده است را در همین وبگاه میتوانید دنبال نمایید. گروه آموزش انجمن نجوم آماتوری ایران ***    
جمعه 7 اردیبهشت 1403 | 16 شوال 1445 | 26 آوریل 2024
»
»
»
روز جهانی نجوم در میان گردشگران خارجی

روز جهانی نجوم در میان گردشگران خارجی
شنبه 20 اردیبهشت 1393 - 16:00 | شاخه : | نويسنده : محسن شبانی | 9851 بازدید | 0 دیدگاه
روز جهانی نجوم در میان گردشگران خارجی
برگزاری برنامه روز جهانی نجوم برای گردشگران خارجی

مدیر انجمن نجوم آماتوری ایران گفت:این انجمن با هدف معرفی توانمندی های بالقوه نجوم ایران در میان گردشگران خارجی امشب (شنبه شب) با برگزاری برنامه ای روز جهانی نجوم را در هتل آزادی تهران برگزار می کند.

مهندس مسعود عتیقی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار علمی ایرنا گفت:انجمن نجوم آماتوری ایران هر سال با یک ایده نو به استقبال روز جهانی نجوم می رود.

وی ادامه داد:در سال 1393 نیز با رویکرد توجه به گردشگری علمی به عنوان یکی از توانمندی های بالقوه کشور ویژه برنامه روز جهانی نجوم در روز شنبه 20 اردیبهشت در هتل آزادی تهران برگزار می شود.

وی افزود:این برنامه با حضور تنی چند از اساتید داخلی، کارشناسان و اعضای فعال این انجمن و با ایراد سخنرانی هایی به زبان انگلیسی و ارائه اسلایدهایی از جذابیت های نجومی کشور و نیز رصد اجرام آسمانی با استفاده از تلسکوپ های قدرتمند در فضای باز هتل آزادی انجام خواهد شد.

عتیقی خاطر نشان کرد:از آنجاکه پتانسیل گردشگری در تمام جهان از استعداد بالایی برخوردار است رویکرد به گردشگری علمی در حوزه نجوم نیز می تواند ثمر بخش باشد.

وی ادامه داد:ایران به جزء مکان های تاریخی و گردشگری با توجه به درصد آسمان صاف در طول سال در کشور این قابلیت را دارد تا گردشگرهای نجومی را برای رصد های عمومی یا خاص به کشور جذب کرده و آنها را از توانمندی های داخلی نجوم که طی سالیان اخیر افزایش یافته است بهرمند گرداند.

مدیر انجمن نجوم آماتوری ایران گفت: این انجمن با این هدف حرکتی را آغاز کرده است تا بتواند توریست های علمی را از میان توریست های خارجی شناسایی کرده و آنها را نسبت به پتانسیل های بالقوه کشور بیش از پیش آشنا کند.

اطلاع رسانی این خبر در خبرگزاری دانا

منبع :ایرنا

نويسنده : محسن شبانی
رشته تحصیلی: مهندسی نرم‌افزار کامپیوتر - اولین منجم آماتور نمونه کشور در سال 1385 - مسؤول پروژه بومی سازی و گسترش نرم‌افزارهای نجومی فارسی (افلاک نما و استلاریوم)


اشتراک گذاری در:

بیان دیدگاه

- لطفاً نام و دیدگاه‌ خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- سایت انجمن نجوم آماتوری ایران مجاز به ویرایش ادبی دیدگاه‌ها است.
- دیدگاه‌هایی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی و موارد مغایر با قوانین کشور باشند منتشر نخواهند شد.
- دیدگاه‌ها پس از تأیید منتشر می‌شوند.
نام:(اجباری)
رایانامه:(اجباری)
دیدگاه:

کد امنیتی:
(از چپ به راست)
https://www.instagram.com/iranastronomy/
هم اکنون