*** مقاله جدید "قلهُ اندیشیدنِ عِلم" از سری مطالب "مفاهیم پایه به زبان ساده" به قلم جناب آقای دکتر حسن بلوری از اساتید دانشگاههای برلین آلمان، که طی سالیان اخیر این وبگاه بصورت اختصاصی تقدیم علاقمندان به مطالعه نموده است را در همین وبگاه میتوانید دنبال نمایید. گروه آموزش انجمن نجوم آماتوری ایران ***    
جمعه 7 اردیبهشت 1403 | 16 شوال 1445 | 26 آوریل 2024
»
»
»
روسیه رقیب آمریکا در اعزام فضانورد به مریخ

روسیه رقیب آمریکا در اعزام فضانورد به مریخ
شنبه 20 اردیبهشت 1393 - 11:52 | شاخه : | منبع : ایسنا | 5324 بازدید | 0 دیدگاه
روسیه رقیب آمریکا در اعزام فضانورد به مریخ
روسیه رقیب آمریکا در اعزام فضانورد به سیاره سرخ

روسیه طرح‌های خود را برای ساخت یک موشک ابرسنگین حامل که فضانوردانش را به مریخ خواهد برد، اعلام کرد.

این موشک رقیب جدیدی برای «سیستم پرتاب فضایی» (SLS) ناسا بوده و قرار است در دو نسخه برای حمل 70 و 130 تن بار به مدار ارائه شود.

بنا بر اعلام اولگ اوستاپنکو، رئیس آژانس فضایی فدرال روسیه (راسکوموس)، ساخت مرحله اول ابرموشک روسیه که قادر به حمل 80 تن است، هم‌اکنون در حال انجام است. همزمان، ناسا اعلام کرده نخستین پرواز آزمایشی طرح کوچک‌تر SLS برای سال 2017 برنامه‌ریزی شده است. سال گذشته، روسیه اعلام کرد تا سال 2030 موشک‌های غول‌پیکر جدیدی را برای پرواز‌های سرنشین‌دار به ماه و مریخ ارائه خواهد کرد؛ این همان سالی است که ناسا به دنبال فتح مریخ است.

روس‌ها به دنبال ارائه طرح‌هایی برای موشک ابرسنگین و احیای پرتابگر Energia هستند. این پرتابگر، موشکی با بالاترین مدل موشک محموله است که تاکنون در روسیه ساخته شده اما این پروژه 20 سال پیش و طی بحران اقتصادی این کشور متوقف شد.

روسیه فقط مریخ را هدف قرار نداده بلکه ماه نیز جزء اهداف همیشگی این کشور بوده است. هم‌اکنون روسیه طرح‌هایی برای پرتاب سه فضاپیمای ماه، دو سامانه به سطح این قمر و یکی نیز به مدار آن، تا پایان دهه جاری میلادی در دست دارد.

این کشور همچنین تا سال 2040، به دنبال ایجاد پایگاهی در ماه برای ماموریت‌های طولانی‌مدت به این قمر طبیعی زمین است. روسیه معتقد است ماه، تنها منبع واقعی برای دستیابی به آب، مواد معدنی و دیگر منابع برای ماموریت‌های فضایی آینده است.

 



اشتراک گذاری در:

بیان دیدگاه

- لطفاً نام و دیدگاه‌ خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- سایت انجمن نجوم آماتوری ایران مجاز به ویرایش ادبی دیدگاه‌ها است.
- دیدگاه‌هایی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی و موارد مغایر با قوانین کشور باشند منتشر نخواهند شد.
- دیدگاه‌ها پس از تأیید منتشر می‌شوند.
نام:(اجباری)
رایانامه:(اجباری)
دیدگاه:

کد امنیتی:
(از چپ به راست)
https://www.instagram.com/iranastronomy/
هم اکنون