*** مقاله جدید "قلهُ اندیشیدنِ عِلم" از سری مطالب "مفاهیم پایه به زبان ساده" به قلم جناب آقای دکتر حسن بلوری از اساتید دانشگاههای برلین آلمان، که طی سالیان اخیر این وبگاه بصورت اختصاصی تقدیم علاقمندان به مطالعه نموده است را در همین وبگاه میتوانید دنبال نمایید. گروه آموزش انجمن نجوم آماتوری ایران ***    
جمعه 7 اردیبهشت 1403 | 16 شوال 1445 | 26 آوریل 2024
»
»
»
هدف جدید، کوششها برای رسیدن به فوبوس

هدف جدید، کوششها برای رسیدن به فوبوس
جمعه 11 اردیبهشت 1388 - 02:30 | شاخه : | 2837 بازدید | 0 دیدگاه
هدف جدید، کوششها برای رسیدن به فوبوس
 هدف جدید، کوششها برای رسیدن به فوبوس
 ماموریت رسیدن به قمر بهرام از رسیدن به خود سیاره سرخ پیشی گرفته است.  در حال حاضر دانشمندان روسیه ، کانادا و آمریکا خودشان را برای ماموریتهای اکتشافی و اعزام کاوشگر به بزرگترین قمر بهرام آماده می کنند. در واقع  منشا دو قمر بهرام یعنی فوبوس(ترس)و دایموس(وحشت) اگر چه به خاطر کوچکی قطر چند کیلومتری شان می توان به آنها ماهواره گفت به دو نظریه عمده باز می گردد، برخی محققان اعتقاد دارند که این دو جرم سیارک مانند باقیمانده شکل گیری سیاره ای مریخ هستند و بعضی پژوهشگران این دو قمر را ایجاد شده توسط یک برخورد دنباله دار ویا شهابسنگ غول پیکری با بهرام می دانند.
 
 
به همین دلیل بدنبال پروژه های متعدد دستیابی به رمز و راز سیاره سرخ  طی 4سال اخیر، اکنون نوبت به تحقیق و بررسی بر روی علل ایجاد و مطالعه بر روی شرایط دقیق تر فیزیکی این اقمار رسیده است. لازم به ذکر است روسها پروژه اعزام کاوشگری بنام  Phobos-Grunt  به معنی خاک فوبوس را در سال 1999 میلادی را در سر داشتند تا با آوردن نمونه خاک این قمر به مطالعه و تحقیق بپردازند. اطلاعات کاملتر را در لینک زیر بیابید:
 
www.space.com/scienceastronomy/090430-mars-phobos-missions.html 
 
سرویس علمی انجمن


اشتراک گذاری در:

بیان دیدگاه

- لطفاً نام و دیدگاه‌ خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- سایت انجمن نجوم آماتوری ایران مجاز به ویرایش ادبی دیدگاه‌ها است.
- دیدگاه‌هایی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی و موارد مغایر با قوانین کشور باشند منتشر نخواهند شد.
- دیدگاه‌ها پس از تأیید منتشر می‌شوند.
نام:(اجباری)
رایانامه:(اجباری)
دیدگاه:

کد امنیتی:
(از چپ به راست)
https://www.instagram.com/iranastronomy/
هم اکنون