*** مقاله جدید "قلهُ اندیشیدنِ عِلم" از سری مطالب "مفاهیم پایه به زبان ساده" به قلم جناب آقای دکتر حسن بلوری از اساتید دانشگاههای برلین آلمان، که طی سالیان اخیر این وبگاه بصورت اختصاصی تقدیم علاقمندان به مطالعه نموده است را در همین وبگاه میتوانید دنبال نمایید. گروه آموزش انجمن نجوم آماتوری ایران ***    
جمعه 7 اردیبهشت 1403 | 16 شوال 1445 | 26 آوریل 2024
»
»
»
بامدادی پر از رویدادهای جذاب نجومی

بامدادی پر از رویدادهای جذاب نجومی
دوشنبه 31 فروردین 1388 - 02:30 | شاخه : | 3023 بازدید | 0 دیدگاه
بامدادی پر از رویدادهای جذاب نجومی

پس از نیمه شب تا روشنایی هوا دربامداد چهارشنبه می توانید رویدادهای زیبایی در شرق آسمان مشاهده نمایید.گفته بودیم بامداد دوم اردیبهشت فرصت خوبی برای مشاهده رویدادهای جذاب نجومی است. در این صبحگاه برای رویت هلال زیبای  صبحگاهی ربیع الثانی 143که در واپسین روزهای قابل مشاهده بودن ، با ملکه آسمان صبحگاهی ناهید، مریخ خون ریز(سیاره بهرام) و برخی اجرام صبحگاهی همراه شده است، فرصت را از دست ندهید و ساعتی قبل ازروشنی هوا و طلوع خورشید سعی در شکار آنها با دوربین عکاسی، تلسکوپ و یا دوربین دو چشمی خود داشته باشید تا ضمن مشاهده این واقعه کم نظیر، آنرا نیز ثبت و برای همیشه ماندگار کنید. یادتان باشد زهره مطرب تازه به افق صبحگاهی میهمان شده و جا دارد از مشاهده اهله زیبای آن که جلوه ای بی نظیر است،  با تلسکوپ و دو چشمی نجومی محروم نمانید. جالب است که در این بامداد ساکنان غرب امریکای شمالی شاهد اختفای زیبای ناهید در پشت ماه خواهند بود و جالبتر اینکه درهمین بامداد بارش شهابی شلیاقی که ذرات بازمانده دنباله دار تاچر است نیز در مناطق عاری از آلودگی هوا و آلودگی نوری قابل رصدمی باشد. پس توصیه می کنیم این بامداد پراز رویدادهای جذاب را از دست ندهید.

برای رویت هلال رکورد گذار و بسیار جذاب جمادی الاول 143نیز شامگاه شنبه پنجم اردیبهشت را در تقویم فعالیتهای نجومی خود مارک کنید.یادتان باشد خبر نامه انجمن یک برگ کوچک حاوی اطلاعات جامع نجومی است که شما را برای انجام فعالیتهای رصدی و پژوهشهای نجومی بیش از پیش آماده می کند و با ارایه اطلاعات گسترده از شرایط رویت پذیری هلال ماه(صبحگاهی و شامگاهی) و وقایع با اهمیت آسمان شبانگاهی شما را با خبر می نماید.

سرویس خبری

از اینکه هنگام استفاده از اخبار این پایگاه اینترنتی، منبع خبر را ذکر می نمایید متشکریم



اشتراک گذاری در:

بیان دیدگاه

- لطفاً نام و دیدگاه‌ خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- سایت انجمن نجوم آماتوری ایران مجاز به ویرایش ادبی دیدگاه‌ها است.
- دیدگاه‌هایی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی و موارد مغایر با قوانین کشور باشند منتشر نخواهند شد.
- دیدگاه‌ها پس از تأیید منتشر می‌شوند.
نام:(اجباری)
رایانامه:(اجباری)
دیدگاه:

کد امنیتی:
(از چپ به راست)
https://www.instagram.com/iranastronomy/
هم اکنون