*** مقاله جدید "قلهُ اندیشیدنِ عِلم" از سری مطالب "مفاهیم پایه به زبان ساده" به قلم جناب آقای دکتر حسن بلوری از اساتید دانشگاههای برلین آلمان، که طی سالیان اخیر این وبگاه بصورت اختصاصی تقدیم علاقمندان به مطالعه نموده است را در همین وبگاه میتوانید دنبال نمایید. گروه آموزش انجمن نجوم آماتوری ایران ***    
جمعه 7 اردیبهشت 1403 | 16 شوال 1445 | 26 آوریل 2024
»
»
»
شعار هفته جهانی فضا کاوش در مریخ،کشف زمین تعیین شد

شعار هفته جهانی فضا کاوش در مریخ،کشف زمین تعیین شد
چهارشنبه 10 مهر 1392 - 13:23 | شاخه : | منبع : ایرنا | 7055 بازدید | 0 دیدگاه
شعار هفته جهانی فضا کاوش در مریخ،کشف زمین تعیین شد
كاوش در مريخ،كشف زمين
هفته جهانی فضا ۱۲ تا ۱۸ مهرماه است که شعار امسال این هفته کاوش در مریخ،کشف زمین تعیین شده است.
فاصله زمانی چهارم اکتبر سالگرد پرتاب اولین ماهواره به فضا و سرآغاز ورود انسان به فضا در سال ۱۹۵۷ و دهم اکتبر سالگرد قانون مند شدن بهره برداری از فضای ماورای جو از سوی سازمان ملل متحد به عنوان هفته جهانی فضا نامگذاری شده است شعار امسال هفته جهانی فضا، کاوش در مریخ،کشف زمین انتخاب شده است.
دکتر منوچهر امیرفیروزکوهی، دبیر هفته جهانی فضا در ایران دراین زمینه گفت: سازمان فضایی ایران وظیفه هماهنگی و سازماندهی برنامه های متناسب با این هفته را در سراسر کشور را برعهده دارد و تلاش کرده است تا گروههای مختلف مخاطبین را تشویق و ترغیب به فراگیری و آشنایی با فواید فناوری فضایی نماید.
وی افزود: امسال نیز کمیته هفته جهانی فضا با مشارکت کارشناسان و فعالان حوزه فناوری فضایی از دانشگاهها، مؤسسات آموزشی، انجمن های علمی – تخصصی در سازمان فضایی ایران تشکیل و اقدام به تدارک برنامه های آموزشی در سطوح مختلف تخصصی و عمومی نموده است. آنچه که امروز به عنوان برنامه های هفته جهانی فضا در ادامه مطرح می شود تنها بخشی از برنامه های در دست اجراست .لازم به ذکر است که علاقه مندان در سراسر کشور با حمایت و پشتیبانی سازمان فضایی ایران اقدام به برگزاری برنامه های آموزشی و ترویجی می کنند.
مدیرکل دفتر ریاست و روابط عمومی سازمان فضایی ایران این زمان بندی را فرصتی دانست، برای اینکه اعلام کنیم فضا، میراث مشترک همه بشریت است و اینکه همه ملت ها می توانند برای استفاده صلح آمیز از فضای ماوراء جو به فضا دست یابند.
وی برنامه های هفته جهانی فضا را در دو بخش علمی و تخصصی و نیز برنامه های عمومی عنوان کرد گفت: بازدید از آسمان نما، برگزاری نمایشگاه هایی در زمینه فضا در مدارس و مسابقه نقاشی، مقاله نویسی، ساخت ماکت و طرح ها و ایده های جدید در امور فضایی، برگزاری سمینار و همایش های علمی و دیگرموارد را از برنامه های این هفته است.
وی افزود: همایش سمینار مرکز طراحی و توسعه سامانه های فضایی ،همایش مروری بر دستاوردهای یک سال گذشته سنجش از دور سازمان فضایی ایران، همایش علوم و اکتشافات فضایی، همایش امنیت فضا از منظر پدافند غیرعامل، همایش توسعه ایستگاه های زمینی از نگاه هدایت و کنترل، همایش آشنایی با عملکرد سیستم های VSAT، همایش فناوران فضایی، همایش های دانشجویی دانشگاه صنعتی امیرکبیر و دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی و برنامه های متنوعی در شهرهای اصفهان، تبریز و شیراز از دیگر برنامه های درنظر گرفته شده برای هفته جهانی فضا در ایران است.
براساس این گزارش،سمینار مرکز طراحی و توسعه سامانه های فضایی، دستاوردهای یک سال گذشته سنجش از دور سازمان فضایی ایران، امنیت فضا، علوم و اکتشافات فضایی، شناخت فضا برای حفظ زمین، استفاده از فناوری سنجش از دور در پروژه های هواشناسی و زمین شناسی، همایش توسعه ایستگاه های زمینی از نگاه هدایت و کنترل عنوان سمینارهای علمی است که در این هفته برگزار خواهد شد.


اشتراک گذاری در:

بیان دیدگاه

- لطفاً نام و دیدگاه‌ خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- سایت انجمن نجوم آماتوری ایران مجاز به ویرایش ادبی دیدگاه‌ها است.
- دیدگاه‌هایی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی و موارد مغایر با قوانین کشور باشند منتشر نخواهند شد.
- دیدگاه‌ها پس از تأیید منتشر می‌شوند.
نام:(اجباری)
رایانامه:(اجباری)
دیدگاه:

کد امنیتی:
(از چپ به راست)
https://www.instagram.com/iranastronomy/
هم اکنون