*** مقاله جدید "قلهُ اندیشیدنِ عِلم" از سری مطالب "مفاهیم پایه به زبان ساده" به قلم جناب آقای دکتر حسن بلوری از اساتید دانشگاههای برلین آلمان، که طی سالیان اخیر این وبگاه بصورت اختصاصی تقدیم علاقمندان به مطالعه نموده است را در همین وبگاه میتوانید دنبال نمایید. گروه آموزش انجمن نجوم آماتوری ایران ***    
جمعه 7 اردیبهشت 1403 | 16 شوال 1445 | 26 آوریل 2024
»
»
»
عبور سیارک 15 متری با فاصله نزدیک از کنار زمین

عبور سیارک 15 متری با فاصله نزدیک از کنار زمین
سه شنبه 9 مهر 1392 - 10:12 | شاخه : | منبع : خبرگزاری مهر | 8381 بازدید | 0 دیدگاه
عبور سیارک 15 متری با فاصله نزدیک از کنار زمین
سیارک 15 متری با فاصله نزدیک از کنار زمین عبور کرد
دانشمندان روسیه اعلام کردند که یک سیارک 15 متری شبیه شهاب سنگی که در ماه فوریه برفراز این کشور منفجر شد، ساعاتی پیش از عبور با فاصله نزدیک از زمین شناسایی شد.
ولادیمیر لیپونوف از دانشگاه ایالتی مسکو و موسسه ستاره شناسی استرانبرگ دیروز یکشنبه 7 آبان ماه اظهار داشت که یک شبکه از تلسکوپها که عملکرد آن توسط اعضای تیم وی صورت می گیرد یک جسم فضایی را شناسایی کرده که به زمین نزدیک می شد.

وی گفت: این سیارک جمعه شب 5 مهر ماه توسط ایستگاه ماه نزدیک دریاچه بیکان کشف شد و 9 ساعت پس از آن به 11 هزار و 300 کیلومتری سطح زمین رسید و پایین مدار جئواستیشنری ماهواره ها قرار گرفت. اندازه این سیارک 15 متر بود.

دانشمندان ابتدا تصور کردند که جسم مشاهده شده یک شی دست ساز انسان چون یک بوستر موشک است اما این ایده زمانی رد شد که آنها نتوانستند در فهرست زباله های فضایی اندازه آن را تطبیق دهند.

لیپونوف اظهار داشت که تیم وی اتحادیه بین المللی ستاره شناسی را از کشف خود مطلع کرده اما قرار است نتایج این کشف را اثبات کند.

شهاب سنگی که روز 15 فوریه برفراز شهر اورالز چلیابینسک منفجر شده 10 هزار تن پیش از انفجار وزن داشت.

حدود 1500 نفر در نتیجه انفجار این شهاب سنگ در جو زمین مجروح شدند و قسمت اعظم این مجروحیتها براثر شیشه های خرد شده موج انفجار صورت گرفته بود.


اشتراک گذاری در:

بیان دیدگاه

- لطفاً نام و دیدگاه‌ خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- سایت انجمن نجوم آماتوری ایران مجاز به ویرایش ادبی دیدگاه‌ها است.
- دیدگاه‌هایی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی و موارد مغایر با قوانین کشور باشند منتشر نخواهند شد.
- دیدگاه‌ها پس از تأیید منتشر می‌شوند.
نام:(اجباری)
رایانامه:(اجباری)
دیدگاه:

کد امنیتی:
(از چپ به راست)
https://www.instagram.com/iranastronomy/
هم اکنون