*** مقاله جدید "قلهُ اندیشیدنِ عِلم" از سری مطالب "مفاهیم پایه به زبان ساده" به قلم جناب آقای دکتر حسن بلوری از اساتید دانشگاههای برلین آلمان، که طی سالیان اخیر این وبگاه بصورت اختصاصی تقدیم علاقمندان به مطالعه نموده است را در همین وبگاه میتوانید دنبال نمایید. گروه آموزش انجمن نجوم آماتوری ایران ***    
جمعه 7 اردیبهشت 1403 | 16 شوال 1445 | 26 آوریل 2024
»
»
»
تشک خواب فضانوردان آینده

تشک خواب فضانوردان آینده
دوشنبه 14 امرداد 1392 - 11:26 | شاخه : | منبع : باشگاه خبرنگاران جوان | 3908 بازدید | 0 دیدگاه
تشک خواب فضانوردان آینده

دانشمندان و محققان فضایی در راستای تولید تجهیزات مناسب و امکانات جدید برای امکان مسافرت ها و ماموریت های فضایی بلند مدت این بار نوعی تشک منحصر به فرد تولید نموده اند.

تشک های عادی که افراد در کره زمین از آن استفاده می کنند معمولا از مواد پلاستیکی در کنار سایر الیاف تشکیل شده است.

گفتنی است این تشک ها نمی‌توانند در ماموریت های فضایی طولانی مدت مورد استفاده قرار بگیرند زیرا ممکن است در اثر تغییرات فشار و دمای محیط بسیار گرم و سوزان شده موجب سوختگی فضانورد را به ویژه اگر به خواب مصنوعی فرو رفته باشد فراهم نمایند.

بررسی ها نشان می‌دهند محققان برای جلوگیری از وقوع حوادث در فضا و همین طور کم کردن هزینه، اضافه کردن تجهیزات کنترلی و تهویه مطبوع دما و همین طور سبک تر کردن فضا پیماها و در نهایت راحتی بیشتر فضانوردان نوعی تشک منحصر به فرد با طراحی ویژه ساخته اند که در نوع  خود بی نظیر است.

گفتنی است اساس کار این تشک به این نحو است که گرما و حرارت بدن فضا نورد را گرفته و در عوض از طریق کانال ها و طراحی خاص که در بدنه تشک ایجاد شده است هوای مناسب و مطبوع را به سمت بدن فضانورد هدایت می نماید.

به این طریق خطراتی مانند آتش گرفتن، حرارت بالا و حساسیت به الیاف پلاستیکی کاهش می یابد.

محققان این تشک را به دلیل کارکرد قابل قبول و ویژگی های منحصر به فرد حتی به شرکت های سازنده تشک برای افرادی عادی هم توصیه کرده اند.



اشتراک گذاری در:

بیان دیدگاه

- لطفاً نام و دیدگاه‌ خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- سایت انجمن نجوم آماتوری ایران مجاز به ویرایش ادبی دیدگاه‌ها است.
- دیدگاه‌هایی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی و موارد مغایر با قوانین کشور باشند منتشر نخواهند شد.
- دیدگاه‌ها پس از تأیید منتشر می‌شوند.
نام:(اجباری)
رایانامه:(اجباری)
دیدگاه:

کد امنیتی:
(از چپ به راست)
https://www.instagram.com/iranastronomy/
هم اکنون