*** مقاله جدید "قلهُ اندیشیدنِ عِلم" از سری مطالب "مفاهیم پایه به زبان ساده" به قلم جناب آقای دکتر حسن بلوری از اساتید دانشگاههای برلین آلمان، که طی سالیان اخیر این وبگاه بصورت اختصاصی تقدیم علاقمندان به مطالعه نموده است را در همین وبگاه میتوانید دنبال نمایید. گروه آموزش انجمن نجوم آماتوری ایران ***    
جمعه 7 اردیبهشت 1403 | 16 شوال 1445 | 26 آوریل 2024
»
»
»
تیم المپیاد نجوم و اخترفیزیک ایران به مقام دوم جهان دست یافت

تیم المپیاد نجوم و اخترفیزیک ایران به مقام دوم جهان دست یافت
دوشنبه 14 امرداد 1392 - 11:06 | شاخه : | منبع : ایسنا | 26621 بازدید | 0 دیدگاه
تیم المپیاد نجوم و اخترفیزیک ایران به مقام دوم جهان دست یافت
تیم المپیاد نجوم و اخترفیزیک ایران

تیم المپیاد دانش‌آموزی نجوم و اخترفیزیک جمهوری اسلامی ایران با کسب سه مدال طلا، سه نقره و چهار برنز، موفق به کسب جایگاه دوم هفتمین المپیاد جهانی نجوم و اختر فیزیک شد.

حسن ساعی دهقان رییس باشگاه دانش‌پژوهان جوان با بیان این که هفتمین دوره المپیاد جهانی دانش‌آموزی نجوم و اختر فیزیک طی روزهای 5 تا 13 مرداد با حضور 41 کشور در یونان برگزار شد گفت: تیم رومانی به مقام نخست این رقابت‌ها دست یافت.

وی گفت: علی پیرمرادی، حسین خلیلی، مهرگان درودیان از اعضای تیم المپیاد دانش‌آموزی نجوم و اختر فیزیک ایران در این دوره از رقابت‌ها موفق به کسب مدال طلا شدند.

وی با بیان این که ایران با شرکت دو تیم در نهایت موفق به کسب جایگاه دوم این دوره از مسابقات شده است ادامه داد: سه مدال نقره ایران در هفتمین دوره المپیاد جهانی دانش‌آموزی نجوم و اختر فیزیک را پرهام برومند، سیدشایان ناظمی و محمدرضا بنایی کسب کردند.

رییس باشگاه دانش‌پژوهان جوان تصریح کرد: همچنین داریوش شاهین‌راد، امیرپاشا قابوسی، هومن شاهرخی، عرفان ذابح موفق به کسب مدال برنز هفتمین دوره المپیاد دانش‌آموزی نجوم و اختر فیزیک شدند.

دانش‌آموزان ایرانی سال گذشته در ششمین دوره المپیاد جهانی نجوم و اختر فیزیک در کشور برزیل، موفق به کسب یک مدال طلا، پنج نقره و چهار برنز شدند.

 



اشتراک گذاری در:

بیان دیدگاه

- لطفاً نام و دیدگاه‌ خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- سایت انجمن نجوم آماتوری ایران مجاز به ویرایش ادبی دیدگاه‌ها است.
- دیدگاه‌هایی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی و موارد مغایر با قوانین کشور باشند منتشر نخواهند شد.
- دیدگاه‌ها پس از تأیید منتشر می‌شوند.
نام:(اجباری)
رایانامه:(اجباری)
دیدگاه:

کد امنیتی:
(از چپ به راست)
https://www.instagram.com/iranastronomy/
هم اکنون