*** مقاله جدید "قلهُ اندیشیدنِ عِلم" از سری مطالب "مفاهیم پایه به زبان ساده" به قلم جناب آقای دکتر حسن بلوری از اساتید دانشگاههای برلین آلمان، که طی سالیان اخیر این وبگاه بصورت اختصاصی تقدیم علاقمندان به مطالعه نموده است را در همین وبگاه میتوانید دنبال نمایید. گروه آموزش انجمن نجوم آماتوری ایران ***    
جمعه 7 اردیبهشت 1403 | 16 شوال 1445 | 26 آوریل 2024
»
»
»
نخستین ربات سخنگو تا پایان هفته به فضا می‌رود

نخستین ربات سخنگو تا پایان هفته به فضا می‌رود
شنبه 12 امرداد 1392 - 11:49 | شاخه : | منبع : ایسنا | 7757 بازدید | 0 دیدگاه
نخستین ربات سخنگو تا پایان هفته به فضا می‌رود
نخستین ربات فضانورد سخنگو تا پایان هفته راهی فضا می‌شود

آژانس اکتشافات فضایی ژاپن از پرتاب نخستین ربات فضانورد سخنگوی جهان بسمت ایستگاه فضایی بین‌المللی (ISS) تا پایان هفته جاری خبر داد.

ربات فضانورد Kirobo بخشی از پروژه ربات کیبو (Kibo) محسوب می‌شود که توسط محققان مرکز تحقیقات فناوری و علوم پیشرفته ژاپن، دانشگاه توکیو، شرکت Robo Garage و شرکت تویوتا موتور طراحی شده است.

ارتفاع ربات انسان نمای سخنگو 34 سانتیمتر و وزن آن تنها یک کیلوگرم است؛ ربات Kirobo با توجه به جثه بسیار کوچکش، برای انجام فعالیت‌های فیزیکی در فضا طراحی نشده است و تنها با هدف برقراری ارتباط کلامی با فضانوردان راهی فضا خواهد شد.

این ربات بر پایه کیت رباتیک Robi طراحی شده که براحتی در شرایط گرانش صفر عمل کرده و از توانایی تشخیص چهره و درک احساسات برخوردار است.

ربات فضانورد سخنگو درون یک محفظه مخصوص قرار داده شده و هشتم آگوست (17 مرداد) توسط موشک H-IIB از مرکز فضایی تانگاشیما ژاپن راهی ایستگاه فضایی خواهد شد.

پس از رسیدن به ایستگاه فضایی، نخستین کلمات توسط ربات فضانورد در فضا گفته می‌شود، اما بدلیل صحبت کردن این ربات به زبان ژاپنی، نخستین تجربه ارتباط گفتاری ربات- انسان در ماه دسامبر (آذر ماه) و همزمان با رسیدن فضانورد ژاپنی « کویچی واکاتا» انجام خواهد شد.



اشتراک گذاری در:

بیان دیدگاه

- لطفاً نام و دیدگاه‌ خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- سایت انجمن نجوم آماتوری ایران مجاز به ویرایش ادبی دیدگاه‌ها است.
- دیدگاه‌هایی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی و موارد مغایر با قوانین کشور باشند منتشر نخواهند شد.
- دیدگاه‌ها پس از تأیید منتشر می‌شوند.
نام:(اجباری)
رایانامه:(اجباری)
دیدگاه:

کد امنیتی:
(از چپ به راست)
https://www.instagram.com/iranastronomy/
هم اکنون