*** مقاله جدید "قلهُ اندیشیدنِ عِلم" از سری مطالب "مفاهیم پایه به زبان ساده" به قلم جناب آقای دکتر حسن بلوری از اساتید دانشگاههای برلین آلمان، که طی سالیان اخیر این وبگاه بصورت اختصاصی تقدیم علاقمندان به مطالعه نموده است را در همین وبگاه میتوانید دنبال نمایید. گروه آموزش انجمن نجوم آماتوری ایران ***    
جمعه 7 اردیبهشت 1403 | 16 شوال 1445 | 26 آوریل 2024
»
»
»
پارک ملی آمریکا روی ماه!

پارک ملی آمریکا روی ماه!
سه شنبه 25 تیر 1392 - 10:26 | شاخه : | منبع : خبرگزاری مهر | 3086 بازدید | 0 دیدگاه
پارک ملی آمریکا روی ماه!
پارک ملی آمریکا روی ماه!

قانون گذاران آمریکایی در تلاش برای هویت بخشی به تاریخ بی پشتوانه خود در حال ارائه طرحی به کنگره این کشور هستند که بر اساس آن یک پارک ملی بر روی ماه احداث کنند

بر اساس این پیشنهاد مناطق فرود کاوشگر آپولو بر روی ماه، به پارک تاریخ ملی آمریکا تبدیل می‌شود.

این لایحه که "قانون میراث فرود کاوشگر آپولو" نام دارد به کمیته علم، فضا و فناوری و کمیته منابع طبیعی مجلس آمریکا ارائه شده است.

در این لایحه تاکید شده است برنامه کاوشگر ماه آپولو یک دستاورد بزرگ برای بشر بوده و زمینه را برای فناوری‌های بعدی فرود انسان بر روی ماه و سرمایه گذاری‌های تجاری فراهم آورده است از این رو باید مناطق فرود کاوشگر آپولو بر روی ماه برای آیندگان حفظ شود.

بر اساس درخواست مطرح شده در این لایحه، تاسیس یک واحد از این پارک ملی نباید بیش از یک سال پس از تاریخ تصویب این قانون طول بکشد و هر چه سریع تر نسبت به ساخت چنین پارکی اقدام شود.

در این لایحه مناطق فرود کاوشگر آپولو به تمامی نواحی ماه اشاره دارد که فضانوردان و تجهیزات دست بشر مرتبط با برنامه آپولو بین 1969 تا 1972 از آنجا عبور کرده‌اند.

آپولو 11ماموریتی از مأموریت‌های پروژهٔ آپولو است که منجر به فرود نخستین انسان بر روی کره ماه شد. در طی این ماموریت که توسط سازمان هوانوردی و فضانوردی ملی آمریکا (ناسا) سازماندهی شده بود، نیل آرمسترانگ و باز آلدرین در 20ژوئیه 1969، ساعت 20:18جهانی بر کره ماه فرود آمدند.

حدود ۶ ساعت بعد، آرمسترانگ در 21ژوئیه ساعت 2:56جهانی بر ماه گام نهاد. فضانورد سوم این ماموریت مایکل کالینز، به تنهایی در مدار ماه باقی ماند تا 15ساعت دیگر دو فضانورد دیگر به او ملحق شدند. پس از 8 روز زندگی در فضا، هر سه فضانورد به زمین بازگشتند.

آپولو 13سفر ناموفق ناسا به کره ماه بود. در هنگام سفر رفت، سفینه دچار حادثه گردید و فضانوردان مجبور به بازگشت و فرود اضطراری شدند. بعد از پروژه آپولو ۱۱، پروژه آپولو 13 معروف‌ترین پروژه آپولو است. پروژه ناموفق ناسا که نتوانست منجر به فرود انسان در ماه شود. آپولو 13 سومین ماموریت از برنامه آپولو و سفر مستقیم به ماه بود که 11 آوریل 1970 از پایگاه کیپ کارناوال فلوریدا پرتاب شد. سه فضانورد با نام‌های جیمز لاول، جان اسویگرت و فرد هایز در این ماموریت حضور داشتند.



اشتراک گذاری در:

بیان دیدگاه

- لطفاً نام و دیدگاه‌ خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- سایت انجمن نجوم آماتوری ایران مجاز به ویرایش ادبی دیدگاه‌ها است.
- دیدگاه‌هایی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی و موارد مغایر با قوانین کشور باشند منتشر نخواهند شد.
- دیدگاه‌ها پس از تأیید منتشر می‌شوند.
نام:(اجباری)
رایانامه:(اجباری)
دیدگاه:

کد امنیتی:
(از چپ به راست)
https://www.instagram.com/iranastronomy/
هم اکنون