*** مقاله جدید "قلهُ اندیشیدنِ عِلم" از سری مطالب "مفاهیم پایه به زبان ساده" به قلم جناب آقای دکتر حسن بلوری از اساتید دانشگاههای برلین آلمان، که طی سالیان اخیر این وبگاه بصورت اختصاصی تقدیم علاقمندان به مطالعه نموده است را در همین وبگاه میتوانید دنبال نمایید. گروه آموزش انجمن نجوم آماتوری ایران ***    
یک‌شنبه 9 اردیبهشت 1403 | 18 شوال 1445 | 28 آوریل 2024
»
»
»
پرتاب ماهواره شریف ست در نیمه اول امسال

پرتاب ماهواره شریف ست در نیمه اول امسال
شنبه 18 خرداد 1392 - 11:52 | شاخه : | نويسنده : محسن شبانی | 7613 بازدید | 0 دیدگاه
پرتاب ماهواره شریف ست در نیمه اول امسال
شریف سَت - SharifSat

رئیس دانشگاه صنعتی شریف از تکمیل ماهواره شریف‌ست خبر داد و گفت: این ماهواره در نوبت پرتاب قرار دارد و پیش‌بینی می‌شود در نیمه اول امسال به فضا پرتاب شود.

رضا روستا آزاد رئیس دانشگاه صنعتی شریف گفت: ماهواره شریف ست تکمیل شده است و در حال حاضر این ماهواره در نوبت پرتاب قرار دارد.

وی افزود: البته تا زمانی که نوبت پرتاب برای ماهواره شریف ست صورت گیرد از فرصت استفاده کرده و اقداماتی را در زمینه توسعه این ماهواره انجام می دهیم.

روستا آزاد ادامه داد: با توجه به اینکه در حال حاضر فضای جامعه معطوف به انتخابات ریاست جمهوری است امکان پرتاب این ماهواره کم است و امیدواریم در شش ماه اول امسال پرتاب این ماهواره به فضا صورت گیرد.

رئیس دانشگاه صنعتی شریف با بیان اینکه شریف ست با ماهواره بر بومی سفیر یک ـ بی به فضا پرتاب می شود، اضافه کرد: این ماهواره پس از پرتاب در مدار ژئو و ارتفاع ۵۰۰ کیلومتری از سطح زمین قرار خواهد گرفت.

وی درباره ویژگی های این ماهواره گفت: وزن ماهواره دانشجویی شریف ست کمتر از ۵۰ کیلوگرم است و به منظور طراحی و ساخت آن فعالیت های دقیق علمی و پژوهشی با حضور بیش از ۱۰۰ نفر از دانشجویان، دانش آموختگان و اعضای هیئت علمی دانشگاه شریف انجام شده است.

منبع :فارس

نويسنده : محسن شبانی
رشته تحصیلی: مهندسی نرم‌افزار کامپیوتر - اولین منجم آماتور نمونه کشور در سال 1385 - مسؤول پروژه بومی سازی و گسترش نرم‌افزارهای نجومی فارسی (افلاک نما و استلاریوم)


اشتراک گذاری در:

بیان دیدگاه

- لطفاً نام و دیدگاه‌ خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- سایت انجمن نجوم آماتوری ایران مجاز به ویرایش ادبی دیدگاه‌ها است.
- دیدگاه‌هایی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی و موارد مغایر با قوانین کشور باشند منتشر نخواهند شد.
- دیدگاه‌ها پس از تأیید منتشر می‌شوند.
نام:(اجباری)
رایانامه:(اجباری)
دیدگاه:

کد امنیتی:
(از چپ به راست)
https://www.instagram.com/iranastronomy/
هم اکنون