*** مقاله جدید "قلهُ اندیشیدنِ عِلم" از سری مطالب "مفاهیم پایه به زبان ساده" به قلم جناب آقای دکتر حسن بلوری از اساتید دانشگاههای برلین آلمان، که طی سالیان اخیر این وبگاه بصورت اختصاصی تقدیم علاقمندان به مطالعه نموده است را در همین وبگاه میتوانید دنبال نمایید. گروه آموزش انجمن نجوم آماتوری ایران ***    
یک‌شنبه 9 اردیبهشت 1403 | 18 شوال 1445 | 28 آوریل 2024
»
»
»
انجام یک فعالیت علمی همراه با ثبت خاطره ای ماندگار

انجام یک فعالیت علمی همراه با ثبت خاطره ای ماندگار
دوشنبه 7 آذر 1390 - 02:30 | شاخه : | 3155 بازدید | 0 دیدگاه

گروه آموزش کاربردی انجمن نجوم آماتوری ایران
انجمن نجوم آماتوری ایران برای اولین بار جهت رصد خسوف 25 خرداد بر فراز برج میلاد تهران میزبان علاقمندان بود، حال برای بار دیگر این امکان فراهم شده است تا شیفتگان پدیده های خاص نجومی از فراز این سازه نمادین نظاره گر رویداد جذاب ماه گرفتگی کامل بوده واز آن حتی عکسبرداری نیز نمایند و این بار نیز با همکاری صمیمانه مدیر عامل محترم برج و همکاران معظم ایشان در این سازه نمادین ، رصد خسوف کامل 19 آذر 139خورشیدی مجدداً بر فراز برج میلاد تهران به اجرا در خواهد آمد.  امکان رصد ماه گرفتگی از درون شهر و عدم نیاز به سفرهای خسته کننده آنهم در روز آغازین هفته با این برنامه بخوبی برای منجمان و علاقمندان فراهم می باشد. پس با ما همراه باشید.در این برنامه استثنایی فرصت ویژه ای فراهم می شود که افراد معدود پذیرش شده در این برنامه جذاب رصدی، ضمن داشتن امکان بازدید کامل از تمامی طبقات و بخشهای مختلف برج میلاد، رصد این خسوف را همراه با امکان عکسبرداری از پشت تلسکوپهای قدرتمند انجمن نجوم آماتوری ایران و در کنار کارشناسان با تجربه این مرکز تخصصی  برفراز برج میلاد در اختیار خواهند داشت.
در این راستا انجمن نجوم آماتوری ایران قصد دارد از ساعت 15 روز شنبه 19 آذر 9:

1- برگزاری یک همایش کوتاه و در عین حال جامع آموزشی در مورد این رخداد نجومی با انجام سخنرانی تخصصی شامل توضیحات مورد نیاز برای شرکت کنندگان به همراه پرسش و پاسخ ارایه می گردد.2- در ادامه برنامه با پخش اسلایدهای نجوم، روشهای عکاسی از خسوف توسط یکی دیگر از کارشناسان عکاسی نجومی کشور مطرح و بحث وبررسی خواهد شد. 3- در این بخش ازشرکت کنندگان پذیرایی می شود.4- سپس حاظران از بخشهای مختلف سازه نمادین پایتخت بازدید و با توان مهندسی کشورمان بیش از پیش آشنا می گردند. 5- رصدگران مقارن با غروب خورشید و تاریکی نسبی آسمان بر فراز برج میلاد به رصد واقعه از پشت تلسکوپهای قدرتمند می پردازند و عکسبرداری ایشان از خسوف بر فراز برج میلاد تهران با راهنمایی کارشناسان انجام خواهد شد.6-پذیرایی( کلاب)برای ثبت نام و حضور در این برنامه همین هفته اقدام و امید است با توجه به محدودیت ظرفیت، همچون برنامه قبلی شاهد ازدحام تماسها وثبت نامها در روزهای پایانی نباشیم چرا که قادر به پاسخ گویی بعد از مهلت مقرر نبوده و توصیه می نماییم با گرفتن پذیرش بموقع، این فرصت جاذب و ماندگار را اینبار از دست ندهید تا گروه آموزش کاربردی نیز بتوانند خدمات علمی آموزشی در خور را ارایه نمایند. زمان وقوع خسوف به گونه ای است که دانش آموزان مدارس و گروههای علاقمند دانشجویی می توانند براحتی بدون نیاز به سفر به مکانهای دور از شهر و از بالای نماد پایتخت با استفاده از تجهیزات پیشرفته رصد موفقی را تجربه نمایند. با ما تماس بگیرید. تلفن: 66922627-021ذکر این نکته ضروری است که به عکسهای برگزیده خسوف کامل 19 آذر از سراسر کشور جوایزی اهدا خواهد شد و این عکسها بزودی در نمایشگاه ویژه ای در گالری فرهنگسرای پایداری در پاسداران به نمایش در خواهد آمد.


خبرنگاران محترم و گروههای رسانه ای مشتاق نیز می توانند با هماهنگی قبلی و  با دریافت کارت خبرنگاری، فعالیتهای نجومی داخل کشور را پوشش داده تا ضمن پاسخگویی به عموم مخاطبان خود و انجام وظیفه اطلاع رسانی، به نوعی بیانگر تلاش و توانمندی منجمان ایرانی همگام با آماتورهای سراسر جهان باشند.


اشتراک گذاری در:

بیان دیدگاه

- لطفاً نام و دیدگاه‌ خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- سایت انجمن نجوم آماتوری ایران مجاز به ویرایش ادبی دیدگاه‌ها است.
- دیدگاه‌هایی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی و موارد مغایر با قوانین کشور باشند منتشر نخواهند شد.
- دیدگاه‌ها پس از تأیید منتشر می‌شوند.
نام:(اجباری)
رایانامه:(اجباری)
دیدگاه:

کد امنیتی:
(از چپ به راست)
https://www.instagram.com/iranastronomy/
هم اکنون