*** مقاله جدید "قلهُ اندیشیدنِ عِلم" از سری مطالب "مفاهیم پایه به زبان ساده" به قلم جناب آقای دکتر حسن بلوری از اساتید دانشگاههای برلین آلمان، که طی سالیان اخیر این وبگاه بصورت اختصاصی تقدیم علاقمندان به مطالعه نموده است را در همین وبگاه میتوانید دنبال نمایید. گروه آموزش انجمن نجوم آماتوری ایران ***    
شنبه 8 اردیبهشت 1403 | 17 شوال 1445 | 27 آوریل 2024
»
»
»
گرامیداشت روز جهانی نجوم در فرهنگسرای شفق

گرامیداشت روز جهانی نجوم در فرهنگسرای شفق
يكشنبه 12 اردیبهشت 1389 - 02:30 | شاخه : | 3950 بازدید | 0 دیدگاه

شنبه چهارم اردیبهشت 89 روز جهانی ستاره شناسی- سرویس خبری انجمن نجوم آماتوری - برنامه ویژه این روز مجدداً برای عموم مردم  و در روز شنبه چهارم اردیبهشت89 با همکاری صمیمانه سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و بویژه فرهنگسرای شفق و گروه نجوم این سرای فرهنگ که پیش از این علاقمندان به نام فرهنگسرای دانشجو می شناختند در بوستان شفق برگزار گردید. اغلب دست اندر کاران  کمیته راهبردی انجمن نجوم آماتوری همراه با برخی دوستان قدیمی انجمن، در این روز همنوا با جامعه بین المللی ستاره شناسی شعار یک آسمان یک مردم را سر دادند و به عمومی سازی این دانش پرداختند.استقبال خوب مردم باعث شد تا دوستان نجومی با به راه انداختن میزهای نقاشی کودکان، کارگاه ساعتهای آفتابی و پرسش و پاسخ نجومی برنامه های متنوعی را به اجرا در آوردند. مسئولنجوم فرهنگسرا آقای مهندس شریفی در بخش از برنامه در مورد روز وه فته نجوم برای حاضران سخنانی را ایراد فرمودند.  در این روز نیز متاسفانه وضعیت هوا امکان رصد را فراهم ننمود. پخش فیلم فعالیتهای انجمن نجوم آماتوری ایران، تصاویری از پروازهای فضایی و تحقیقات نجومی سالیان اخیر در جهان از دیگر بخشهای برنامه روز جهانی نجوم در فرهنگسرای شفق بود.  بروشورهای این مناسبت در بین حاظران توزیع گردید و به نقاشیهای برترکودکان از آسمان با همکاری فرهنگسرا جوایزی اعطا گردید.
در پایان از مردم خوب پایتخت که با حضور پر شور خود ما را همراهی نمودند، مسئولان عزیزو دلسوز فرهنگسرای شفق و اعضای گروه نجوم فرهنگسرا که ما را کمک نمودند صمیمانه متشکریم. تعداد معدودی ازعکسهای این فعالیت از میان عکسها انتخاب و به محضرتان تقدیم می گردد.

سرویس خبری کمیته راهبردی انجمن


اشتراک گذاری در:

بیان دیدگاه

- لطفاً نام و دیدگاه‌ خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- سایت انجمن نجوم آماتوری ایران مجاز به ویرایش ادبی دیدگاه‌ها است.
- دیدگاه‌هایی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی و موارد مغایر با قوانین کشور باشند منتشر نخواهند شد.
- دیدگاه‌ها پس از تأیید منتشر می‌شوند.
نام:(اجباری)
رایانامه:(اجباری)
دیدگاه:

کد امنیتی:
(از چپ به راست)
https://www.instagram.com/iranastronomy/
هم اکنون