*** مقاله جدید "قلهُ اندیشیدنِ عِلم" از سری مطالب "مفاهیم پایه به زبان ساده" به قلم جناب آقای دکتر حسن بلوری از اساتید دانشگاههای برلین آلمان، که طی سالیان اخیر این وبگاه بصورت اختصاصی تقدیم علاقمندان به مطالعه نموده است را در همین وبگاه میتوانید دنبال نمایید. گروه آموزش انجمن نجوم آماتوری ایران ***    
شنبه 8 اردیبهشت 1403 | 17 شوال 1445 | 27 آوریل 2024
»
»
»
ادامه برنامه های هفته نجوم 89 همراه با دختران راهنمایی حکیمه

ادامه برنامه های هفته نجوم 89 همراه با دختران راهنمایی حکیمه
چهارشنبه 8 اردیبهشت 1389 - 02:30 | شاخه : | 2549 بازدید | 0 دیدگاه

31 فروردین 89گزارش شامگاه رصدی مدرسه راهنمایی دخترانه حکیمیه - به دنبال پی گیری های اهداف هفته نجوم که مهمترین آنها آشنایی مردم با نجوم و زیبایی آسمان می باشد گروه راهبردی انجمن نجوم آماتوری ایران برای هفته جهانی نجوم برنامه های زیادی را برنامه ریزی کرد که ازاین جمله شامگاه رصدی در مهد کردک ، دبستان ، راهنمایی و… بود .
به این مناسبت این حقیر عاشق نجوم به همراه استاد بزرگوارم آقای سید جواد پورایوانی (مدرس عکاسی نجومی انجمن) عصر سه شنبه 31 فروردین ساعت 6 از دفتر انجمن به سمت مدرسه حکیمیه حرکت کردیم برنامه شامل پخش کلیپ آشنایی با انجمن – پخش اسلاید شوی نجومی به همراه توضیحات – پرسش و پاسخ و در انتها رصد آسمان با تلسکوپ 10اینچ که از انجمن همراه برده بودیم نوشته شده بود .
ساعت 6:3به مدرسه رسیدیم و سرکار خانم شیر زاد مدیر محترم مدرسه به دیدارمان آمد.
بچه ها کم کم آمدند با پخش عکسهای نجومی برای دانش آموزان سوالات فراوان پیش می آمد که استاد پورایوانی با صبر و حوصله و دقت زیاد جواب می دادند در انتهای مراسم دانش آموزان به پشت بام انتقال پیدا کردند که ما از قبل تلسکوپ را در آنجا مستقر کرده بودیم و به دیدن آسمان زیبا و با کمال تعجب صاف آن شب ( چون اکثر شبهای هفته نجوم امسال هوای تهران بارانی و ابری بود ) پرداختند .
برنامه را ساعت 8:45 شب به پایان بردیم و به سمت انجمن جرکت کردیم .
در پایان ضمن تشکر از مدیریت و همکاران دلسوز ایشان در راهنمایی دختران حکیمه در غرب تهران، امیدوارم برای تمام دانش آموزان آن مرکز آموزشی نیزشب نجومی مفیدی بوده باشد و باعث علاقه مندی بیش از پیش آنها برای گام نهادن در این راه گردد.(عکسها از صنم ایوبی)

سرویس خبری کمیته راهبردی انجمنصنم ایوبی


اشتراک گذاری در:

بیان دیدگاه

- لطفاً نام و دیدگاه‌ خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- سایت انجمن نجوم آماتوری ایران مجاز به ویرایش ادبی دیدگاه‌ها است.
- دیدگاه‌هایی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی و موارد مغایر با قوانین کشور باشند منتشر نخواهند شد.
- دیدگاه‌ها پس از تأیید منتشر می‌شوند.
نام:(اجباری)
رایانامه:(اجباری)
دیدگاه:

کد امنیتی:
(از چپ به راست)
https://www.instagram.com/iranastronomy/
هم اکنون