یک‌شنبه 9 اردیبهشت 1403 | 18 شوال 1445 | 28 آوریل 2024
کشف راز تابش اشعه ایکس دنباله دارها

پنجشنبه 9 فروردین 1397 - 21:40 | شاخه : | نويسنده : گروه آموزش کاربردی | 8363 بازدید | 0 دیدگاه
کشف راز تابش اشعه ایکس دنباله دارها

توضیحات بیشتر خبر منتشر شده در کانال تلگرامی انجمن:

هر چند اشعه ایکس از اجسام بسیار داغ تابش میکند اما سوال اینجاست که دنباله دارها اجسام منجمدی هستند چرا تابش اشعه ایکس دارند!؟

دانشمندان 15 انستیتو در اروپا که توسط دانشگاه آکسفورد در انگلستان رهبری می شوند، بر روی این موضوع کار کردند و در پاریس با ایجاد شرایط آزمایشگاهی و تاباندن لیزر به فویل پلاستیکی، پاسخ را دریافتند! و نهایتا موفق به حل این مضوع شدند. آنها با قابلیت لیزر LULI از بر هم کنش باد خورشیدی و دنباله دارها آگاهی یافتند. هنگامی که دنباله دارها درون سامانه خورشیدی طی مسیر میکنند، آنها با تابش خورشیدی، میدان مغناطیسی خورشید و باد خورشیدی بر هم کنش دارند و این موضوع در برخی موارد عاملی برای ایجاد اتمسفر و یا همان دم دنباله دار می گردد. این تابش در جهت قرار گیری دنباله دار به سمت خورشید و در جایی که باد خورشیدی به اتمسفر دنباله دار برخورد می کند و شوک دماغه ای در دنباله دار را ایجاد می نماید، تولید می شود؛ جایی که الکترونها داغ پاسخی برای انتشار تابشX در میدان مغناطیسی ایجاد شده هستند و در حقیقت ‌اجرام متحرک در محیط پلاسمایی مغناطیس شده پذیرای الکترونهای گرم شده هستند.