*** مقاله جدید "قلهُ اندیشیدنِ عِلم" از سری مطالب "مفاهیم پایه به زبان ساده" به قلم جناب آقای دکتر حسن بلوری از اساتید دانشگاههای برلین آلمان، که طی سالیان اخیر این وبگاه بصورت اختصاصی تقدیم علاقمندان به مطالعه نموده است را در همین وبگاه میتوانید دنبال نمایید. گروه آموزش انجمن نجوم آماتوری ایران ***    
یک‌شنبه 9 اردیبهشت 1403 | 18 شوال 1445 | 28 آوریل 2024
»
»
»
کشف راز تابش اشعه ایکس دنباله دارها

کشف راز تابش اشعه ایکس دنباله دارها
پنجشنبه 9 فروردین 1397 - 21:40 | شاخه : | نويسنده : گروه آموزش کاربردی | 8363 بازدید | 0 دیدگاه
کشف راز تابش اشعه ایکس دنباله دارها

توضیحات بیشتر خبر منتشر شده در کانال تلگرامی انجمن:

هر چند اشعه ایکس از اجسام بسیار داغ تابش میکند اما سوال اینجاست که دنباله دارها اجسام منجمدی هستند چرا تابش اشعه ایکس دارند!؟

دانشمندان 15 انستیتو در اروپا که توسط دانشگاه آکسفورد در انگلستان رهبری می شوند، بر روی این موضوع کار کردند و در پاریس با ایجاد شرایط آزمایشگاهی و تاباندن لیزر به فویل پلاستیکی، پاسخ را دریافتند! و نهایتا موفق به حل این مضوع شدند. آنها با قابلیت لیزر LULI از بر هم کنش باد خورشیدی و دنباله دارها آگاهی یافتند. هنگامی که دنباله دارها درون سامانه خورشیدی طی مسیر میکنند، آنها با تابش خورشیدی، میدان مغناطیسی خورشید و باد خورشیدی بر هم کنش دارند و این موضوع در برخی موارد عاملی برای ایجاد اتمسفر و یا همان دم دنباله دار می گردد. این تابش در جهت قرار گیری دنباله دار به سمت خورشید و در جایی که باد خورشیدی به اتمسفر دنباله دار برخورد می کند و شوک دماغه ای در دنباله دار را ایجاد می نماید، تولید می شود؛ جایی که الکترونها داغ پاسخی برای انتشار تابشX در میدان مغناطیسی ایجاد شده هستند و در حقیقت ‌اجرام متحرک در محیط پلاسمایی مغناطیس شده پذیرای الکترونهای گرم شده هستند.



اشتراک گذاری در:

بیان دیدگاه

- لطفاً نام و دیدگاه‌ خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- سایت انجمن نجوم آماتوری ایران مجاز به ویرایش ادبی دیدگاه‌ها است.
- دیدگاه‌هایی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی و موارد مغایر با قوانین کشور باشند منتشر نخواهند شد.
- دیدگاه‌ها پس از تأیید منتشر می‌شوند.
نام:(اجباری)
رایانامه:(اجباری)
دیدگاه:

کد امنیتی:
(از چپ به راست)
https://www.instagram.com/iranastronomy/
هم اکنون