*** مقاله جدید "قلهُ اندیشیدنِ عِلم" از سری مطالب "مفاهیم پایه به زبان ساده" به قلم جناب آقای دکتر حسن بلوری از اساتید دانشگاههای برلین آلمان، که طی سالیان اخیر این وبگاه بصورت اختصاصی تقدیم علاقمندان به مطالعه نموده است را در همین وبگاه میتوانید دنبال نمایید. گروه آموزش انجمن نجوم آماتوری ایران ***    
دوشنبه 10 اردیبهشت 1403 | 19 شوال 1445 | 29 آوریل 2024
»
»
»
بزرگداشت روز زمین سال 2015 با ناسا

بزرگداشت روز زمین سال 2015 با ناسا
چهارشنبه 2 اردیبهشت 1394 - 16:40 | شاخه : | مترجم : ثمینه معین‌زاد | 19082 بازدید | 0 دیدگاه
بزرگداشت روز زمین سال 2015 با ناسا
Image credit: NASA

1800 سیاره (تا کنون) در خارج از منظومه شمسی ما شناسایی شده اند؛ ولی از میان همه آنها، هیچ مکانی مثل زمین نیست. برای بزرگداشت روز زمین، 22 آوریل (2اردیبهشت)، ناسا از شما می‌خواهد تا عکس‌ها و ویدئوهای مکان‌های مورد علاقه خود از زمین را با هشتگ NoPlaceLikeHome در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید.

در این میان، ناسا نیز نمای خودش از سیاره زمین را که توسط ماهواره ها، هواپیماهای تحقیقاتی و دانشمندانی که روی زمین در حال کار هستند فراهم شده، به اشتراک گذاشته است. برای دیدن آن ها به پست های ناسا در توییتر، واین، اینستاگرام، فیسبوک و یا سایر شبکه های اجتماعی مراجعه کنید. این پست ها نیز با هشتگ NoPlaceLikeHome علامت گذاری شده اند.

سلفی جهانی سال قبل را به خاطر دارید؟ برای بزرگداشت روز زمین در سال 2014، ناسا از همه ما در خواست کرد تا عکس های خودمان در نقاط مختلف کره زمین را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذاریم. نتیجه آن را در عکس پایین مشاهده می کنید.

این تصویر موزائیکی و بزرگ 3.2 گیگاپیکسلی ناسا است از... ما! ناسا این تصویر را سال پیش از ترکیب 36422 عکس جداگانه که در روز زمین در شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشته شده بودند درست کرد. Image via NASA
این تصویر موزائیکی و بزرگ 3.2 گیگاپیکسلی ناسا است از... ما! ناسا این تصویر را سال پیش از ترکیب 36422 عکس جداگانه که در روز زمین در شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشته شده بودند درست کرد. Image via NASA

برای دیدن این تصویر در ابعاد واقعی آن به این لینک مراجعه کنید.

امسال، ناسا به درخواست مردم برای در نظر گرفتن ویدئوهای واین و اینستاگرام پاسخ داد. بدون در نظر گرفتن شبکه اجتماعی مورد نظرتان، تنها کافی است مطمئن شوید که هشتگ NoPlaceLikeHome را در پست خود درج کرده باشید.

تا پایان امروز به شبکه های مختلف مراجعه کنید و پست های مردم را در سرتاسر دنیا به مناسبت روز جهانی زمین مشاهده کنید. پس از 22 آوریل، ناسا برنامه ریزی کرده است تا از بهترین پست های به اشتراک گذاشته شده یک ویدئو تدوین کرده و منتشر کند.

سخن آخر: به مناسبت بزرگذاشت روز زمین، 22 آوریل (2 اردیبهشت)، ناسا از شما درخواست می کند تا عکس ها و ویدئوهای مکان های مورد علاقه تان در زمین را با هشتگ NoPlaceLikeHome در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید.

مترجم : ثمینه معین‌زاد
دانشجوی کارشناسی مهندسی برق در دانشگاه خواجه نصیر و عضو انجمن نجوم آماتوری ایران


اشتراک گذاری در:

بیان دیدگاه

- لطفاً نام و دیدگاه‌ خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- سایت انجمن نجوم آماتوری ایران مجاز به ویرایش ادبی دیدگاه‌ها است.
- دیدگاه‌هایی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی و موارد مغایر با قوانین کشور باشند منتشر نخواهند شد.
- دیدگاه‌ها پس از تأیید منتشر می‌شوند.
نام:(اجباری)
رایانامه:(اجباری)
دیدگاه:

کد امنیتی:
(از چپ به راست)
https://www.instagram.com/iranastronomy/
هم اکنون