*** مقاله جدید "قلهُ اندیشیدنِ عِلم" از سری مطالب "مفاهیم پایه به زبان ساده" به قلم جناب آقای دکتر حسن بلوری از اساتید دانشگاههای برلین آلمان، که طی سالیان اخیر این وبگاه بصورت اختصاصی تقدیم علاقمندان به مطالعه نموده است را در همین وبگاه میتوانید دنبال نمایید. گروه آموزش انجمن نجوم آماتوری ایران ***    
دوشنبه 10 اردیبهشت 1403 | 19 شوال 1445 | 29 آوریل 2024
»
»
»
آشنایی با کلاس نجوم به زبان انگلیسی (Lecture)

آشنایی با کلاس نجوم به زبان انگلیسی (Lecture)
شنبه 28 تیر 1393 - 22:59 | شاخه : | نويسنده : مونا کریمی نژاد | 18380 بازدید | 2 دیدگاه
آشنایی با کلاس نجوم به زبان انگلیسی (Lecture)

"به نام او که بر همه چیز تواناست"

اصولا یادگیری زبانهای خارجی به عنوان یک ابزار توانمند سازی در ایجاد ارتباط بهتر و روانتر با جامعه مخاطب وسیع تر، همواره مورد توجه وعلاقمندی عموم مردم بویژه جوانان ونوجوانان بوده است. زبان تخصصی نیز یکی از شاخه های اصلی این آموزش برای دستیابی به فعالیتهای کاربردی کاربران گرایشات خاص در هر زمینه    می باشد. در حوزه آموزش نجوم، به تبع گستره خاص اطلاعات آن بویژه به زبان انگلیسی، می طلبد تا با ارایه سرفصلهای متنوع ومناسب در این زمینه، نسبت به توانمند سازی علاقمندان اقدام گردد.

این کلاسها بر 4 اصل و هدف کلی استوار است :

1- آشنایی دانش پژوهان با اصطلاحات نجومی به زبان اصلی (انگلیسی) و  آمادگی اولیه بیشتر برای شرکت در کلاسهای نجوم مقدماتی ، رصدی، عکاسی و محاسباتی( به کمک مراجع موجود کیهان شناسی و نجوم )

2- آشنایی علاقمندان با نحوه ی انجام ترجمه های علمی، مقالات متنوع نجومی و کلیه اهداف فعالیت های ترجمه

در راستای تحقق این مهم  و کسب تجربه و انجام فعالیتهای کاربردی، علاقمندان می توانند در صورت تمایل برای ترجمه و انعکاس اخبار روز جهان در وبگاه انجمن نجوم آماتوری ایران با گروهی تحت عنوان " Translator Team IAAS "(ITT) نیز همکاری داشته باشند.

3- ایجاد آمادگی جهت استفاده از آموخته ها در فضای حقیقی (Real Life  ) مانند شبهای رصدی(کاربرد اصطلاحات در آدرس دهی صور فلکی و یا در تنظیم دوربینهای نجومی و تلسکوپها )  و توان استفاده گسترده و بهینه از اطلاعات موجود در دهکده کوچک جهانی اینترنت.

4- توانمند سازی برای ارایه گزارش های رصدی به زبان انگلیسی  و همچنین حضور فعال در همایش ها و سمینارهای علمی اخترشناسی در سطوح بین المللی و تبادل همکاری با گروهها و مراکز جهانی در این زمینه

انجمن نجوم آماتوری ایران پس از اجرای نشستهای آزاد علمی به زبان انگلیسی در سالهای 92 و 93،  با  تدوین و اجرای دوره آموزشی Lecture تلاش می نماید تا  به اهداف اولیه مورد اشاره در این متن جامه عمل بپوشاند.

شایان ذکر است که در کلیه جلسات آموزشی از منابع معتبر علمی به همراه فیلمهای مرتبط گردآوری شده از سایت www.NASA.gov ، استفاده می شود . همچنین لازم به ذکر است که این کلاس برای تمامی سنین با سطح متوسط در زبان انگلیسی تا پیشرفته قابل استفاده می باشد .

علاقمندان می توانند جهت ثبت نام در ساعات اداری هفته نسبت به ثبت نام اقدام و در این دوره شرکت نمایند. تلفن ثبت نام 02166922627

نويسنده : مونا کریمی نژاد
مونا کریمی نژاد فارغ التحصیل رشته فیزیک حالت جامد، مسلط به زبانهای انگلیسی, اسپانیایی, ایتالیایی و استانبولی و مدرس زبانهای انگلیسی و ایتالیایی و از سال 1386 عضو انجمن نجوم آماتوری ایران می‌باشد.


اشتراک گذاری در:

دیدگاه‌ها

HO3EIN
(مهمان)
شنبه 4 امرداد 1393 - 07:37

با عرض سلام و خسته نباشید.
من تازه با این انجمن اشنا شدم
درحال انجام تحقیقات مهمی هستم که در انجام محاسبات تانژانتی به مشکلی برخوردم
اگر مقدور است در این زمینه راهنمایی کنید.متشکرم
salah
(مهمان)
چهارشنبه 22 امرداد 1393 - 19:54

سلام من خیلی به نجوم علاقه دارم در یک روستای مرزی ام کتاب نجوم به زبان ساده را خوندم اما خیلب تنهام کاش رفیقی داشتم که با هم به نجوم می پرداختیم لطفا راهنمایی ام کنید خیلی ممنون

بیان دیدگاه

- لطفاً نام و دیدگاه‌ خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- سایت انجمن نجوم آماتوری ایران مجاز به ویرایش ادبی دیدگاه‌ها است.
- دیدگاه‌هایی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی و موارد مغایر با قوانین کشور باشند منتشر نخواهند شد.
- دیدگاه‌ها پس از تأیید منتشر می‌شوند.
نام:(اجباری)
رایانامه:(اجباری)
دیدگاه:

کد امنیتی:
(از چپ به راست)
https://www.instagram.com/iranastronomy/
هم اکنون