*** مقاله جدید "قلهُ اندیشیدنِ عِلم" از سری مطالب "مفاهیم پایه به زبان ساده" به قلم جناب آقای دکتر حسن بلوری از اساتید دانشگاههای برلین آلمان، که طی سالیان اخیر این وبگاه بصورت اختصاصی تقدیم علاقمندان به مطالعه نموده است را در همین وبگاه میتوانید دنبال نمایید. گروه آموزش انجمن نجوم آماتوری ایران ***    
یک‌شنبه 9 اردیبهشت 1403 | 18 شوال 1445 | 28 آوریل 2024
»
»
»
شامگاه رصدی بمناسبت سال جهانی نجوم در کنار کویر

شامگاه رصدی بمناسبت سال جهانی نجوم در کنار کویر
سه شنبه 26 خرداد 1388 - 02:30 | شاخه : | 2888 بازدید | 0 دیدگاه

به همت شهرداری ابو زید آباد و با همکاری صمیمانه انجمن نجوم آماتوری ایران، ویژه برنامه ترویجی سال جهانی نجوم در استان اصفهان و در ابوزید آباد از توابع شهر تاریخی کاشان بصورت یک شامگاه رصدی در روز سه شنبه 12 خرداد ماه جاری برگزار شد. تلاوت آیات آسمانی کلام اله مجیدو پخش سرود آغاز گر برنامه ها بود. در ادامه خیر مقدم یکی از اعضای شورای شهر ابوزیدآباد و جناب آقای مهندس مشهدی شهردار این شهر حاشیه کویر ، علاقمندان با سخنرانی مهندس عتیقی مدیر انجمن ضمن آشنایی با جذابیت آسمان بویژه بهره گیری بهتر از آسمان کویربا اهداف نامگذاری سال جهانی نجوم و لزوم استفاده بهینه از این فرصت برای آشنایی شیفتگان آسمان در کشورمان و همینطور معرفی جاذبه ها و توانمندیهای داخلی و بزرگان علم ستاره شناسی این سرزمین تاکید نمودند. علیرغم آسمان ابری که با نزول باران در آن سرزمین تشنه آب همراه شد، برخی از  مردم و مسئولین منطقه ای موفق به رصد ماه این همسایه زیبای زمین از درون تلسکوپ 10  اینچ انجمن شدند.تصاویر گوشه ای از این فعالیت را نشان می دهد. انجمن همواره بر نقش شهرداری ها در مناطق کوچک و بزرگ تاکید دارد که برای فرهنگ سازی در این زمینه که مسلماً تقدم برعلم دارد سهم بسزایی می توانند داشته باشند و این حرکتهای انجمن نیز زمینه آشنایی مسئولین شهرهای مختلف را با رصدگران وشیفتگان آسمان بیش از پیش  فراهم می آورد.
در این سفر سرکار خانم گیلدا رحیمی و جناب آقای سید اسد رجبی مدیریت انجمن را همراهی نموده که همین جا جا دارد تا مراتب تقدیر فراوان انجمن را از این دوستان و سایر اعضای تلاشگر که ما را در اجرای بهینه طرحهای ترویجی همراهی می نمایند، اعلامن نماییم. بابت تاخیر در انعکاس این گزارش، از کلیه مخاطبین محترم پوزش می طلبیم. عکسها از آقای سید اسد رجبی می باشد. 

روابط عمومی انجمن



اشتراک گذاری در:

بیان دیدگاه

- لطفاً نام و دیدگاه‌ خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- سایت انجمن نجوم آماتوری ایران مجاز به ویرایش ادبی دیدگاه‌ها است.
- دیدگاه‌هایی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی و موارد مغایر با قوانین کشور باشند منتشر نخواهند شد.
- دیدگاه‌ها پس از تأیید منتشر می‌شوند.
نام:(اجباری)
رایانامه:(اجباری)
دیدگاه:

کد امنیتی:
(از چپ به راست)
https://www.instagram.com/iranastronomy/
هم اکنون