*** مقاله جدید "قلهُ اندیشیدنِ عِلم" از سری مطالب "مفاهیم پایه به زبان ساده" به قلم جناب آقای دکتر حسن بلوری از اساتید دانشگاههای برلین آلمان، که طی سالیان اخیر این وبگاه بصورت اختصاصی تقدیم علاقمندان به مطالعه نموده است را در همین وبگاه میتوانید دنبال نمایید. گروه آموزش انجمن نجوم آماتوری ایران ***    
یک‌شنبه 9 اردیبهشت 1403 | 18 شوال 1445 | 28 آوریل 2024
»
»
»
آزمایشگاه تشعشعات فضایی در کشور راه اندازی می شود

آزمایشگاه تشعشعات فضایی در کشور راه اندازی می شود
شنبه 7 دی 1392 - 11:11 | شاخه : | منبع : خبرگزاری مهر | 6101 بازدید | 0 دیدگاه
آزمایشگاه تشعشعات فضایی در کشور راه اندازی می شود
آزمایشگاه تشعشعات فضایی در کشور راه اندازی می شود
رئیس پژوهشکده سامانه‌های فضانوردی پژوهشگاه فضایی ایران از اقدام سازمان پژوهش‌های نوین دفاعی برای راه اندازی آزمایشگاه جامع تشعشعات فضایی خبر و گفت: پژوهشگاه فضایی برای راه اندازی شبکه آزمایشگاهی اقدام به شناسایی زیر ساخت‌های لازم خواهد کرد.
دکتر محمد ابراهیمی با اشاره به برگزاری جلسه‌ای در زمینه بررسی ایجاد آزمایشگاه مرجع در زمینه تشعشعات فضایی، افزود: در این جلسه پیشنهاد شد تا از امکانات میان سازمان‌های مختلف با امضای تفاهم نامه‌هایی استفاده شود.

رئیس پژوهشکده سامانه‌های فضانوردی پژوهشگاه فضایی ایران به اقدام سازمان پژوهش‌های نوین دفاعی (سپند) اشاره کرد و اظهار داشت: نماینده این سازمان اعلام کرد که به زودی آزمایشگاه مرجعی در حوزه تشعشعات فضایی راه اندازی خواهد کرد.

وی به پیشنهاد پژوهشگاه فضایی در این جلسه اشاره کرد و توضیح داد: پژوهشگاه فضایی ایران نیز در این جلسه اعلام کرد که با انعقاد تفاهم نامه‌ها و تنظیم پروتکل‌ها اقدام به فعال کردن شبکه آزمایشگاهی در حوزه تشعشعات فضایی خواهد کرد.

ابراهیمی ادامه داد: علاوه بر آن این پژوهشگاه آمادگی خود را برای شناسایی زیر ساخت‌های لازم برای راه اندازی این شبکه اعلام کرد.

وی با ابراز امیدواری از اینکه تا سال آینده اقدام به تجهیز این شبکه شود.

رئیس پژوهشکده سامانه‌های فضایی با تاکید بر اینکه در حال حاضر در پژوهشگاه فضایی ایران در زمینه تشعشعات فضایی امکانات کافی موجود نیست، ادامه داد: این پژوهشگاه در سایر بخش‌های فضایی امکانات آزمایشگاهی دارد که محققان پروژه‌های ماهواره‌ای فضایی می‌توانند از آن استفاده کنند.


اشتراک گذاری در:

بیان دیدگاه

- لطفاً نام و دیدگاه‌ خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- سایت انجمن نجوم آماتوری ایران مجاز به ویرایش ادبی دیدگاه‌ها است.
- دیدگاه‌هایی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی و موارد مغایر با قوانین کشور باشند منتشر نخواهند شد.
- دیدگاه‌ها پس از تأیید منتشر می‌شوند.
نام:(اجباری)
رایانامه:(اجباری)
دیدگاه:

کد امنیتی:
(از چپ به راست)
https://www.instagram.com/iranastronomy/
هم اکنون