*** مقاله جدید "قلهُ اندیشیدنِ عِلم" از سری مطالب "مفاهیم پایه به زبان ساده" به قلم جناب آقای دکتر حسن بلوری از اساتید دانشگاههای برلین آلمان، که طی سالیان اخیر این وبگاه بصورت اختصاصی تقدیم علاقمندان به مطالعه نموده است را در همین وبگاه میتوانید دنبال نمایید. گروه آموزش انجمن نجوم آماتوری ایران ***    
شنبه 8 اردیبهشت 1403 | 17 شوال 1445 | 27 آوریل 2024
»
»
»
دنباله دار لولین در آسمان شما

دنباله دار لولین در آسمان شما
سه شنبه 6 اسفند 1387 - 02:30 | شاخه : | 3203 بازدید | 0 دیدگاه
دنباله دار لولین در آسمان شما
دنباله دار C/2007N3/Lulin در آسمان شما ... نویسنده : پدرام محمد طاهری  داستان از چند ماه پیش آغاز میشود درست در نخستین شبهای آبان ماه میهمانی که به تازگی به فهرست دنباله دارهای نوظهور آسمان شب اضافه شده بود خود را به آسمان شامگاهی میرساند ولی از نورانیت کمی برخوردارست و پس از مدتی نیز مقارنه ای را با خورشید ترتیب میدهد و برای مدتی از نگاه رصدگران اجرام ژرف آسمان پنهان میماند اما مجددا از شبهای آغازین فصل زمستان اولین گزارشات مبنی بر مشاهده مجدد این دنباله دار منتشر میشود . دنباله دار C/2007N3/Lulin که در این شبها در مرکز توجه غالب رصدگران بویژه دوستداران دنباله دارها قرار گرفته است میتواند سوژه رصدی خوبی برای شما نیز باشد . اگر به تازگی به جمع رصدگران اجرام ژرف آسمان اضافه شده اید یا اینکه فرصت رصد دنباله دارها از بیرون شهرهارا ندارید توصیه میکنیم که حتما دست به کار شوید و به سراغ لولین بروید.
 
 
 پیش بینی میشود دنباله دار لولین که اولین بار در جولای 2007 مشاهده شد در نیمه اول ماه اسفند به بیشترین روشنایی خود در حدود قدر ظاهری 5 + برسد و در یک محیط رصدی مناسب و بدوراز نور ماه حتی بتوان با چشم غیر مسلح نیز آنرا نظاره کرد . ازاین روی لولین میتواند جرم مناسبی برای رصد از پشت دوربین های دوچشمی و یا عکاسی از پشت تلسکوپ باشد .
 مطالعه بیشتر در مورد دنباله دار : C/2007 N3 (Lulin) اولین بار توسط یک دانشجوی 19 ساله به نام Quanzhi Ye در دانشگاه Sun Yat-sen  کشور چین کشف شد . ظاهرا در تصاویر گرفته شده مربوط به سیارک توسط Chi Sheng Lin با یک تلسکوپ 16 اینچ در رصدخانه لولین در تایوان این کشف صورت گرفته است .
  -          مشاهده متن کامل این خبر در وبلاگ نجوم پارسی-          اطلاعات بیشتر -          صفحه اصلی دنباله دارلولین -          اطلاعات هفتگی در مورد دنباله دارهای درخشان


اشتراک گذاری در:

بیان دیدگاه

- لطفاً نام و دیدگاه‌ خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- سایت انجمن نجوم آماتوری ایران مجاز به ویرایش ادبی دیدگاه‌ها است.
- دیدگاه‌هایی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی و موارد مغایر با قوانین کشور باشند منتشر نخواهند شد.
- دیدگاه‌ها پس از تأیید منتشر می‌شوند.
نام:(اجباری)
رایانامه:(اجباری)
دیدگاه:

کد امنیتی:
(از چپ به راست)
https://www.instagram.com/iranastronomy/
هم اکنون