*** مقاله جدید "قلهُ اندیشیدنِ عِلم" از سری مطالب "مفاهیم پایه به زبان ساده" به قلم جناب آقای دکتر حسن بلوری از اساتید دانشگاههای برلین آلمان، که طی سالیان اخیر این وبگاه بصورت اختصاصی تقدیم علاقمندان به مطالعه نموده است را در همین وبگاه میتوانید دنبال نمایید. گروه آموزش انجمن نجوم آماتوری ایران ***    
یک‌شنبه 9 اردیبهشت 1403 | 18 شوال 1445 | 28 آوریل 2024
»
»
»
حل اسرار ماده و ضدماده با کمک شراره‌های خورشیدی

حل اسرار ماده و ضدماده با کمک شراره‌های خورشیدی
چهارشنبه 19 تیر 1392 - 09:23 | شاخه : | 6878 بازدید | 0 دیدگاه
حل اسرار ماده و ضدماده با کمک شراره‌های خورشیدی
حل اسرار ماده و ضدماده با کمک جرقه‌های خورشیدی

محققان موسسه فناوری نیوجرسی در پژوهش جدید خود توانسته‌اند با استفاده از داده‌های ریزموج و میدان مغناطیسی، ضدماده را در شراره‌های خورشیدی شناسایی کنند.

این پژوهش با جمع‌آوری داده‌ها در یک مقیاس بسیار بزرگ با استفاده از خورشید به عنوان آزمایشگاه می‌تواند تقارن محکم اسرارآمیز میان ماده و ضدماده را روشنتر کند.

درحالیکه می‌توان ضدماده را با تجربیات پرهزینه و پیچیده شتاب‌دهنده ذرات ساخته و شناسایی کرد، مطالعه این ذرات با روشهای دیگر بسیار مشکل است.

این در حالیست که محققان موسسه فناوری نیوجرسی توانسته‌اند اولین شناسایی از راه دور پوزیترونهای تولید شده در تعاملات اتمی یونهای تسریع شده در شراره‌های خورشیدی را با بررسی داده‌های موجود ریزموج و میدان مغناطیسی انجام دهند.

تولید چنین ذراتی در شراره‌های خورشیدی تعجب‌آور نبوده اما این اولین بار است که تاثیرات آنی آنها شناسایی شده است.

نتایج این پژوهش می‌تواند از کاربردهای زیادی برای دستیابی به دانش ارزشمند از طریق شناسایی از راه دور ضدذرات نسبی در خورشید و شاید سایر اجسام فیزیک نجومی توسط رصدهای تلسکوپ‌های رادیویی برخوردار باشد.

قابلیت شناسایی این ضد ذرات در یک منبع فیزیک نجومی نویددهنده ارتقای درک انسان از ساختار پایه ماده و فرآیندهای پرانرژی مانند شراره‌های خورشیدی بوده که معمولاً از تاثیر همه‌جانبه و مخرب زمینی برخوردارند اما همچنین یک آزمایشگاه طبیعی برای مورد خطاب قرار دادن بنیادی‌ترین اسرار جهان را ارائه می‌کنند.

این پژوهش در چهل و چهارمین نشست بخش فیزیک خورشیدی انجمن نجوم آمریکا در مونتانا ارائه خواهد شد.



اشتراک گذاری در:

بیان دیدگاه

- لطفاً نام و دیدگاه‌ خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- سایت انجمن نجوم آماتوری ایران مجاز به ویرایش ادبی دیدگاه‌ها است.
- دیدگاه‌هایی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی و موارد مغایر با قوانین کشور باشند منتشر نخواهند شد.
- دیدگاه‌ها پس از تأیید منتشر می‌شوند.
نام:(اجباری)
رایانامه:(اجباری)
دیدگاه:

کد امنیتی:
(از چپ به راست)
https://www.instagram.com/iranastronomy/
هم اکنون