چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403 | 14 شوال 1445 | 24 آوریل 2024
ده هزارمین جرم آسمانی نزدیک به زمین کشف شد

سه شنبه 4 تیر 1392 - 13:45 | شاخه : | منبع : ایسنا | 4223 بازدید | 0 دیدگاه
ده هزارمین جرم آسمانی نزدیک به زمین کشف شد
سیارک 2013MZ5، ده هزارمین جرم آسمانی نزدیک به زمین

اخترشناسان آمریکایی موفق به شناسایی سیارک 2013MZ5 ، به عنوان ده هزارمین جرم آسمانی نزدیک به زمین شدند.

براساس اعلام آزمایشگاه پیشرانه جت (JPL)‌ ناسا، تعداد سیارک ها و دنباله دارهای نزدیک به زمین به تعداد 10 هزار رسید.

این دستاورد کیهانی توسط اخترشناسان آمریکایی تلسکوپ Pan-STARRS-1 در جزیره موآی هاوایی صورت گرفته است.

اجرام آسمانی نزدیک به زمین (NEOs) به سیارک یا دنباله دارهایی اطلاق می شوند که می توانند به فاصله مداری زمین (45 میلیون کیلومتری) نزدیک شوند.

«لیندلی جانسون» از محققان برنامه اجرام نزدیک به زمین ناسا تأکید می کند: کشف ده هزارمین جرم‌ آسمانی نزدیک به زمین یک دستاورد مهم محسوب می شود؛ قطر سیارک 2013 MZ5 حدود 305 متر است، اما از لحاظ مداری به زمین نزدیک نشده و جزء گروه سیارک های بالقوه خطرناک قرار نمی گیرد.

بزرگترین سیارک نزدیک به زمین که تاکنون کشف شده است، سیارک 1036Ganymed نام دارد.