***** انجمن نجوم آماتوری ایران نوروز ایرانی و فرا رسیدن بهار پر طراوت را به ایرانیان اندیشمند، در هر جای این کره کوچک خاکی هستند شادباش گفته؛ رویش جوانه های امید و شادی را در سرای پر مهرتان همراه با سلامتی و موفقیت برای همه پارسی زبانان دنیا آرزومند است. روابط عمومی *****    
جمعه 31 فروردین 1403 | 9 شوال 1445 | 19 آوریل 2024
»
»
»
ایران در جایگاه دوم مسابقات ریز ماهواره آمریکا

ایران در جایگاه دوم مسابقات ریز ماهواره آمریکا
سه شنبه 28 خرداد 1392 - 11:32 | شاخه : | نويسنده : محسن شبانی | 9398 بازدید | 0 دیدگاه
ایران در جایگاه دوم مسابقات ریز ماهواره آمریکا
سرپرست تیم دانشکده مهندسی برق دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: مسابقات جهانی ریزماهواره آمریکا ۱۷ تا ۱۹ خردادماه در ایالت تگزاس آمریکا برگزار شد که تیم دانشکده مهندسی برق دانشگاه صنعتی امیرکبیر در این مسابقات مقام دوم را ازآن خود کرد.
وی افزود: در این دوره از مسابقات ، تیم های شرکت کننده در ۴ مرحله داوری می شوند که در مرحله نخست تیم های شرکت کننده باید مستندات طراحی اولیه و دقیق ماهواره خود را به داوران مسابقه ارسال کنند که در این مرحله ۴۰ تیم مستندات خود را به این مسابقه ارسال کردند.
سرپرست تیم دانشکده مهندسی برق دانشگاه صنعتی امیرکبیر خاطرنشان کرد: بعد از انجام مراحل داوری ۲۵ تیم برای مرحله نهایی (مسابقه) انتخاب شدند که این تیم ها از ۹ کشور آمریکا، کانادا، انگلیس، امارت، ترکیه، هند، کلمبیا، گواتمالا و ایران بودند.
طالبی گفت: این تیم ها ماهواره های ساخته شده خود را توسط راکت به ارتفاع ۷۰۰ متری از سطح زمین پرتاب کردند و بعد از بازگشت ماهواره ها، تیم ها گزارشی از عملیات اجرایی را برای داوران مسابقه ارائه کردند که در نهایت سه تیم برگزیده شد.
وی عنوان کرد: به ترتیب تیم کشورهای آمریکا، ایران و کانادا مقام های اول تا سوم و ۲ تیم ازکشور هند مقام های چهارم و پنجم این دوره از مسابقات را کسب کردند.
بنابراین گزارش، تیم دانشگاه صنعتی امیرکبیر در این مسابقات شامل وحید محرابی، عرفان شیخی و سید مهدی مهیمنیان پور به سرپرستی دکتر طالبی، عضو هیات علمی دانشکده مهندسی برق بوده است.
مسابقات جهانی ریز ماهواره آمریکا (cansat۲۰۱۳) به همت انجمن هوا فضا آمریکا و با همکاری سازمان ناسا برگزار شد.
منبع :ایرنا

نويسنده : محسن شبانی
رشته تحصیلی: مهندسی نرم‌افزار کامپیوتر - اولین منجم آماتور نمونه کشور در سال 1385 - مسؤول پروژه بومی سازی و گسترش نرم‌افزارهای نجومی فارسی (افلاک نما و استلاریوم)


اشتراک گذاری در:

بیان دیدگاه

- لطفاً نام و دیدگاه‌ خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- سایت انجمن نجوم آماتوری ایران مجاز به ویرایش ادبی دیدگاه‌ها است.
- دیدگاه‌هایی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی و موارد مغایر با قوانین کشور باشند منتشر نخواهند شد.
- دیدگاه‌ها پس از تأیید منتشر می‌شوند.
نام:(اجباری)
رایانامه:(اجباری)
دیدگاه:

کد امنیتی:
(از چپ به راست)
https://www.instagram.com/iranastronomy/
هم اکنون