***** انجمن نجوم آماتوری ایران نوروز ایرانی و فرا رسیدن بهار پر طراوت را به ایرانیان اندیشمند، در هر جای این کره کوچک خاکی هستند شادباش گفته؛ رویش جوانه های امید و شادی را در سرای پر مهرتان همراه با سلامتی و موفقیت برای همه پارسی زبانان دنیا آرزومند است. روابط عمومی *****    
جمعه 10 فروردین 1403 | 19 رمضان 1445 | 29 مارس 2024
»
»
»
پرتاب ماهواره شریف ست در نیمه اول امسال

پرتاب ماهواره شریف ست در نیمه اول امسال
شنبه 18 خرداد 1392 - 11:52 | شاخه : | نويسنده : محسن شبانی | 7595 بازدید | 0 دیدگاه
پرتاب ماهواره شریف ست در نیمه اول امسال
شریف سَت - SharifSat

رئیس دانشگاه صنعتی شریف از تکمیل ماهواره شریف‌ست خبر داد و گفت: این ماهواره در نوبت پرتاب قرار دارد و پیش‌بینی می‌شود در نیمه اول امسال به فضا پرتاب شود.

رضا روستا آزاد رئیس دانشگاه صنعتی شریف گفت: ماهواره شریف ست تکمیل شده است و در حال حاضر این ماهواره در نوبت پرتاب قرار دارد.

وی افزود: البته تا زمانی که نوبت پرتاب برای ماهواره شریف ست صورت گیرد از فرصت استفاده کرده و اقداماتی را در زمینه توسعه این ماهواره انجام می دهیم.

روستا آزاد ادامه داد: با توجه به اینکه در حال حاضر فضای جامعه معطوف به انتخابات ریاست جمهوری است امکان پرتاب این ماهواره کم است و امیدواریم در شش ماه اول امسال پرتاب این ماهواره به فضا صورت گیرد.

رئیس دانشگاه صنعتی شریف با بیان اینکه شریف ست با ماهواره بر بومی سفیر یک ـ بی به فضا پرتاب می شود، اضافه کرد: این ماهواره پس از پرتاب در مدار ژئو و ارتفاع ۵۰۰ کیلومتری از سطح زمین قرار خواهد گرفت.

وی درباره ویژگی های این ماهواره گفت: وزن ماهواره دانشجویی شریف ست کمتر از ۵۰ کیلوگرم است و به منظور طراحی و ساخت آن فعالیت های دقیق علمی و پژوهشی با حضور بیش از ۱۰۰ نفر از دانشجویان، دانش آموختگان و اعضای هیئت علمی دانشگاه شریف انجام شده است.

منبع :فارس

نويسنده : محسن شبانی
رشته تحصیلی: مهندسی نرم‌افزار کامپیوتر - اولین منجم آماتور نمونه کشور در سال 1385 - مسؤول پروژه بومی سازی و گسترش نرم‌افزارهای نجومی فارسی (افلاک نما و استلاریوم)


اشتراک گذاری در:

بیان دیدگاه

- لطفاً نام و دیدگاه‌ خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- سایت انجمن نجوم آماتوری ایران مجاز به ویرایش ادبی دیدگاه‌ها است.
- دیدگاه‌هایی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی و موارد مغایر با قوانین کشور باشند منتشر نخواهند شد.
- دیدگاه‌ها پس از تأیید منتشر می‌شوند.
نام:(اجباری)
رایانامه:(اجباری)
دیدگاه:

کد امنیتی:
(از چپ به راست)
https://www.instagram.com/iranastronomy/
هم اکنون