***** انجمن نجوم آماتوری ایران نوروز ایرانی و فرا رسیدن بهار پر طراوت را به ایرانیان اندیشمند، در هر جای این کره کوچک خاکی هستند شادباش گفته؛ رویش جوانه های امید و شادی را در سرای پر مهرتان همراه با سلامتی و موفقیت برای همه پارسی زبانان دنیا آرزومند است. روابط عمومی *****    
جمعه 31 فروردین 1403 | 9 شوال 1445 | 19 آوریل 2024
»
»
»
تلسکوپی که استفاده از آن برای عموم آزاد است

تلسکوپی که استفاده از آن برای عموم آزاد است
يكشنبه 12 خرداد 1392 - 13:50 | شاخه : | نويسنده : محسن شبانی | 7658 بازدید | 0 دیدگاه
تلسکوپی که استفاده از آن برای عموم آزاد است
تلسکوپی که استفاده از آن برای عموم آزاد است

یک شرکت فضایی امریکایی در تلاش برای جمع‌آوری 660 هزار پوند (یک میلیون دلار) از طریق سایت Kickstarter با هدف طراحی یک تلسکوپ فضایی خصوصی است که سیارک‌ها را پیش از حفاری مواد معدنی‌شان، شکار می‌کند.

شرکت Planetary Resources در نظر دارد تلسکوپ‌های ماهواره‌ای تولید کند تا سیارک‌هایی که حول مدار زمین می‌چرخند را پیش از استفاده از سفینه‌های رباتیک برای حفاری‌شان در جست‌وجوی فلزات معدنی گرانبها، آب و سایر مواد، شکار کند.

این کمپانی پیشتر پشتیبانی‌هایی را از بانیان گوگل دریافت کرده اما هم‌اکنون از عموم می‌خواهد که در این پروژه سرمایه‌گذاری کنند.

شرکت مزبور همچنین در نظر دارد برنامه‌های علمی را آغاز کند که به دانشجویان، موزه‌ها، ستاره‌شناسان و مسافران مجازی امکان استفاده مشترک از این تلسکوپ را می‌دهد.

افراد عادی سرمایه‌گذار قادر خواهند بود کنترل دامنه تصاویر کیهانی را در دست گرفته یا تصاویر خودشان را به صفحه تلسکوپ ارسال کنند.

این پروژه تلسکوپ جدید را در دسترس کاربران قرار خواهد داد و بسته به میزان سرمایه‌گذاری‌شان، قادر به کنترل تلسکوپ برای شکار سیارک‌ها یا ارسال تصاویرشان به این فناوری خواهند بود.

تلسکوپ جدید در مقایسه با تلسکوپ هابل کوچک و سبک بوده، با این حال، خواهد توانست سیارک‌هایی را که به دور زمین می‌چرخند، مطالعه کند و تصاویری را از اجرامی همچون کهکشان‌های نزدیک، تهیه کند.

مهندسان کمپانی مزبور تلسکوپ 100 Arkyd را طراحی و کمپانی خصوصی پرواز فضایی Virgin Galactic آن را پرتاب خواهد کرد.

منبع :ایسنا

نويسنده : محسن شبانی
رشته تحصیلی: مهندسی نرم‌افزار کامپیوتر - اولین منجم آماتور نمونه کشور در سال 1385 - مسؤول پروژه بومی سازی و گسترش نرم‌افزارهای نجومی فارسی (افلاک نما و استلاریوم)


اشتراک گذاری در:

بیان دیدگاه

- لطفاً نام و دیدگاه‌ خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- سایت انجمن نجوم آماتوری ایران مجاز به ویرایش ادبی دیدگاه‌ها است.
- دیدگاه‌هایی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی و موارد مغایر با قوانین کشور باشند منتشر نخواهند شد.
- دیدگاه‌ها پس از تأیید منتشر می‌شوند.
نام:(اجباری)
رایانامه:(اجباری)
دیدگاه:

کد امنیتی:
(از چپ به راست)
https://www.instagram.com/iranastronomy/
هم اکنون